Doležal tvrdí, že na Slovensku nemáme základnú infraštruktúru
Musíme byť úprimní, na Slovensku nemáme základnú infraštruktúru. Povedal to minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal dnes počas diskusie na konferencii Tatra Summit 2021.
„Viac ako 50 percent našej cestnej infraštruktúry je v príšernom stave. Stále nemáme diaľnicu medzi našimi dvoma najväčšími mestami. Nie je to vtipné, rozprávať sa o nabíjacích staniciach, modernej infraštruktúre a smart mobilite, keď nemáme pripravenú základnú infraštruktúru? Mojim cieľom je dokončiť, čo je rozostavané. Teda diaľnicu D1 medzi východom a západom a zrýchliť proces prípravy cesty R4,“ uviedol šéf rezortu dopravy.
Doležal vysvetlil, že Slovensko zo štátneho rozpočtu len kofinancuje európskej projekty a nemá odpoveď na to, odkiaľ by Slovensko vzalo peniaze na infraštruktúru bez eurofondov. Jednou z odpovedí však podľa neho môžu byť PPP projekty. „Neznamená to, že nie sme ambiciózni. Som si vedomý iniciatívy fit for 55, som si vedomý, že musíme znižovať CO2 emisie,“ dodal Doležal s tým, že pracujú aj na „smart“ a zelenej ekonomike.
Minister diskutoval na konferencii aj o železničnej doprave. Skonštatoval, že železnice nie sú priority slovenského rozpočtu a požiadal všetkých, aby presvedčili vládu o tom, že železnice sú dôležité. „Ak sa nám podari dokončiť rekonštrukciu existujúcej železničnej infraštruktúry na pôvodnú rýchlosť, tak s rovnakým počtom vlakov dokážeme zdvojnásobiť počet cestujúcich. Preto potrebujeme investovať do infraštruktúry,“ uzavrel Doležal.
Zdroj: (SITA, mb;DSe)
Odporúčané články
Finančná situácia je kritická nielen v meste Košice, ale aj v jeho jednotlivých mestských častiach. Dôkazom toho je situácia a napätie, ktoré v MČ Košice – Staré Mesto vyvrcholili utorkovým mimoriadnym rokovaním.
Svoju voličskú povinnosť si pri voľbách prezidenta Slovenskej republiky splnil aj bývalý prezident Rudolf Schuster. Svoj hlas odovzdal v mestskej časti Košice – Sever na Univerzite veterinárskeho lekárstva a farmácie. Podľa jeho slov je dnes pre Slovensko dôležité spájanie, nie rozdeľovanie.
Parkovanie v Košiciach bolo v minulosti zdrojom vášní. Mesto Košice teraz prichádza s novinkou, týkajúcou sa testovacej fázy prevádzky dvoch inteligentných platobných terminálov na úhradu jednorazového parkovného prostredníctvom bezkontaktnej platby kartou.