Doležal vyzdvihol presadenie priorít cestnej infraštruktúry s nadväzujúcim harmonogramom

Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) považuje presadenie priorít cestnej infraštruktúry s nadväzujúcim harmonogramom na vláde za najdôležitejšie z toho, čo sa v jeho rezorte podarilo za dva roky súčasnej vládnej koalície. Je presvedčený, že tieto dokumenty pretrvajú dlhšie ako funkčné obdobie vlády. O výsledkoch svojho rezortu tento týždeň informoval premiéra Eduarda Hegera (OĽaNO).
„Stále ma trochu mrzí, že napriek tomu, že to bolo v programovom vyhlásení vlády, vláda nenabrala odvahu spraviť to tvrdo záväzné. Ale zase chápem, že pri dnešných krízach vojnových, covidových dávať zaväzujúce štátne rozpočty, ale nie je to úplne ideálne,” povedal Doležal vo videu, ktoré zverejnilo ministerstvo dopravy. Teší ho, že si určili určitú hranicu, koľko chcú do ciest ročne investovať, a to 0,7 percenta hrubého domáceho produktu, približne 700 miliónov eur, vrátane eurofondov. „Aj v tomto rozpočte sme dostali toľko isto, teda koľko sme mali. Verím, že výdavky na cestnú infraštruktúru budú udržané v tejto línii,” očakáva minister.
Ministerstvo dopravy bude aktualizáciu harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry predkladať každoročne na vládu. „Je to jasný, dlhodobý plán, ako chceme budovať cestnú infraštruktúru,” tvrdí minister dopravy. Upozornil, že prípravný proces pred samotnou výstavbou, napríklad cesty je zdĺhavý. Od štúdie cez posudzovanie vplyvov na životné prostredie, územné rozhodnutie, výkup pozemkov a stavebné povolenie po verejné obstarávanie trvá sedem až osem rokov, čo verejnosť kritizuje. Aj preto je podľa šéfa rezortu dopravy dôležité plánovanie, aby sa príprava začala dostatočne včas predtým ako budú splnené všetky potrebné podmienky k výstavbe.
K skracovaniu uvedených procesov by podľa Doležala mali prispieť zmeny v zákone o verejnom obstarávaní, ktoré sú účinné od konca marca, ale aj v navrhovanom novom stavebnom zákone. „Podarilo sa nám presadiť zákon o mimoriadnych opatreniach v príprave stavieb diaľnic a rýchlostných ciest, kde práve niektoré povoľovacie procesy skracujeme,” poznamenal minister. Lehoty sa podľa neho skrátia, keď na to príde, aj v pripravovanej výstavbe prepojenia diaľnic D1 a D4 pri hlavnom meste. „Napríklad, keď budeme potrebovať proces zmeny stavby pred dokončením, alebo zmeny stavebného povolenia,” dodal Doležal.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články

Novozvolený pápež Lev XIV., vlastným menom Robert Francis Prevost Martinez, má hlboký vzťah k Slovensku. Ako bývalý generálny predstavený Rádu svätého Augustína sa významne zaslúžil o rozvoj augustiniánskej prítomnosti v Košiciach a podporil výstavbu kláštora a Kostola svätej Rity v mestskej časti Košická Nová Ves.

V Košiciach štartuje tradičná Balónová fiesta. Ako informovali organizátori, Balóny v Košiciach – balon.sk a Košice Región, 28. ročník podujatia bude prebiehať do 18. mája, v areáli Technickej univerzity v Košiciach (TUKE), konkrétne v okolí baseballového ihriska na Vysokoškolskej ulici.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) aktuálne eviduje výpadok na serveroch, v dôsledku čoho nie je momentálne k dispozícii predaj cestovných lístkov cez mobilnú aplikáciu IDeme vlakom a e-shop ZSSK. Rovnako sú dočasne nefunkčné pokladne vybavené terminálmi s komplexným vybavením cestujúcich v osobných pokladniciach. Predaj priamo vo vlakoch je funkčný.