Dopravný inšpektorát zónové označenie EEI odsúhlasil
Zónové značky, ktoré sa na konci minulého týždňa objavili na príjazdových cestách do nových zón rezidentského parkovania, vyvolali pochybnosti o ich správnosti. Najmä iniciatíva Nezaplatím EEI ani cent verejne komunikovala, že nie sú v súlade s platnými predpismi.
Výhrady sa týkali najmä toho, že mali byť použité značky zóny s dopravným obmedzením IP24 namiesto značiek zóny s regulovaným
alebo spoplatneným státím. V rozpore s predpismi mali byť použité aj dodatkové tabule vo forme nálepiek. Navyše, na viacerých miestach boli značky umiestnené nevhodne.
Na výjazde z Kukučínovej na Rastislavovu zónová značka zakrývala značku Stoj, daj prednosť v jazde. Na križovatke Alvinczyho – Jakobyho zasa stála nie čelom k ceste, ale bokom, takže vodiči z jedného smeru ju nemohli vidieť.
Nemali vraj dôvod nesúhlasiť
Krajský dopravný inšpektorát však zónové značky odsúhlasil. „Osadenie značiek bolo odsúhlasované priebežne podľa predkladaných projektov. Projektové dokumentácie spĺňali požiadavky bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, boli spracované autorizovaným dopravným inžinierom a zo strany dopravnej polície nebol dôvod na ich neodsúhlasenie,“ poskytol nám stanovisko dopravného inšpektorátu košický policajný hovorca Alexander Szabó.
Nejasné nálepky
Pri spomínaných sporne osadených značkách však súhlasné stanovisko nevydal. „Dopravné značenie sa umiestňuje tak, aby sa navzájom neprekrývalo a aby ho účastníci cestnej premávky mohli včas spozorovať. Zlé umiestnenie sme zaregistrovali a upozornili sme na to správcu komunikácie, teda mesto Košice,“ tvrdí A. Szabó. Pri probléme nálepiek sa polícia jednoznačne nevyjadrila. Skonštatovala len, že spresňujúce údaje o platnosti obmedzení, o dobe platnosti a podobne, možno vyznačiť v spodnej časti značiek vhodnými nápismi alebo symbolmi.
Foto: Iveta Vaculová
Odporúčané články
Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) v piatok po prvý raz vo svojej histórii zverejnila smernice zamerané na zlepšenie prevencie, diagnostiky a liečby neplodnosti, ktorá postihuje milióny ľudí na celom svete.
Východoslovenská vodárenská spoločnosť (VVS) a Kancelária vodárenského ombudsmana (KVO) dňa 10.11.2025 uzavreli memorandum o spolupráci pri projekte odkupu obecnej vodárenskej infraštruktúry a zavedenia Obecného vodárenského štandardu. Projekt reaguje na dlhodobú požiadavku samospráv, aby sa konečne nastavil jednotný štandard v správe vody na východnom Slovensku.
Ako informovalo na sociálnej sieti Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach, nehoda sa stala v ranných hodinách, v smere na Furču. Vodič autobusu linky 55 dostal na namrznutej vozovke šmyk, následne prešiel do protismeru a napokon zišiel dole svahom.

