DPMK: Vodička reagovala profesionálne
Pred niekoľkými dňami na Komenského ulici spôsobila rozruch električka, ktorej vzplanula elektroinštálacia v podvozkovej časti. Našťastie sa nikomu nič nestalo. No istá svedkyňa tvrdí, že ju zarazil postup vodičky, pôsobila akoby dezorientovane.
Andrea Bérešová pracuje v kaviarni, pred ktorou sa celý incident odohral. Podľa jej slov vodička najprv netušila, že sa niečo deje. „Utekala som ju zastaviť, aby neodišla s horiacou električkou. Potom chodila ako zmyslov zbavená a telefonovala,“ tvrdí Andrea.
S hasením jej mal potom pomáhať vodič inej električky. „Ona pozerala na ohnisko a vodič kričal: Preboha, veď volaj hasičov! Asi po troch minútach na popud vodiča zobrala prístroj a začala hasiť,“ opisuje Andrea. Svedkyňu prekvapil spôsob, akým vodička v krízovej situácii postupovala. „Nie sú na také situácie školení? Keď horí, okamžite otváram dvere a púšťam ľudí von. Ona však chodila po električke, aj keď sa z nej dymilo.“
Zamestnancov školia pravidelne
DPMK stojí za svojou zamestnankyňou a jej postup opisuje inak. „Reagovala veľmi profesionálne. Električku okamžite zastavila (mimo zastávky MHD) a skontrolovala situáciu. Po návrate do vozidla otvorila predposledné dvere, pretože v tejto časti sedelo najviac ľudí. Cestujúcich pustila smerom do koľajiska, nie na hlavnú cestu, s upozornením, aby dávali pozor na idúce autá. Medzitým privolala dispečing a hasičov. Stiahla zberač električky, vypla batériové poistky a šla po hasiaci prístroj. V tom čase jej síce prišiel pomôcť vodič ďalšej električky, ale požiar hasila vodička,“ tvrdí Michaela Karaffová, hovorkyňa dopravného podniku.
K zvládnutiu podobných situácií má zamestnancom dopomôcť aj pravidelná príprava. „Školenie z prevádzkovo-bezpečnostných predpisov absolvujú vodiči raz za 3 roky, školenie z BOZP raz za polrok,“ doplnila Karaffová.
Monika Kacejová
Foto: Andrea Bérešová
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Ustanovuje základný úväzok novej kategórie pedagogických zamestnancov – kandidátov. Cieľom schváleného návrhu je aj vymedziť, že základný úväzok riaditeľa „manažéra“ sa neustanovuje.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.