EEI: Ideme podľa projektu (svojho)
Intenzívne osádzanie nového dopravného značenia v posledných týždňoch oprávnene vzbudilo pozornosť Košičanov. Viacerí vyjadrili v podnetoch posielaných do redakcie denníka košice:dnes i na sociálnych sieťach presvedčenie, že je to veľmi prehnané.
„Myslím si, že projekt parkovania a zjednosmernenia je možno spracovaný s dobrým úmyslom, ale s príliš vysokým počtom zvislého značenia. Jednoznačne sa tak natíska otázka, komu z toho kvapne do vrecka. Dovolím si tvrdiť, že ak by sa do dokumentácie pozrel naozaj naslovovzatý odborník, dokázal by počet značiek zredukovať,“ napísal nám napríklad Martin Marušinec. Ako ďalej uvádza, dobrým kšeftom pre niekoho bude v budúcnosti ich údržba, pri ktorej platí – čím viac značiek, tým vyššia cena.
Ďalší čitatelia sa zasa pýtajú, či nemá príliš vysoký počet značiek vytvoriť náklady, ktoré firma vyúčtuje mestu v rámci zmluvnej viac než dvojmiliónovej investície.
K špekuláciám sa vraj nevyjadrujú
Na príliš vysoký počet nových značiek sme sa opýtali firmy EEI. Chceli sme zároveň vedieť, kto vypracoval projekt dopravného značenia a kto ho schválil.
„Čo sa týka počtu nových dopravných značiek, je nutné konštatovať, že spoločnosť EEI mala určené kompletne riešiť nové dopravné značenie vrátane nových príkazových a zákazových značiek. Komplexnosť problematiky si vyžaduje aj odborný pohľad na vec a laická domnienka nie vždy s odborným pohľadom korešponduje. K rôznym špekuláciám sa nebudeme vyjadrovať. Kompletné vyúčtovanie všetkých prác bude predložené mestu Košice a poslancom mestského zastupiteľstva na kontrolu a posúdenie opodstatnenosti,“ reagovala hovorkyňa EEI Lucia Chovanová.
Ako firma zdôrazňuje, len za posledný týždeň jej v Košiciach ukradli viac ako 35 stĺpikov a 40 značiek. „Celkovo bolo poškodených alebo odcudzených viac ako 60 stĺpikov, 35 značiek kategórie IP17 a viac ako 50 kusov značiek IP24a, 24b,“ dodáva Chovanová.
Sami meniť nemôžu
Podľa Karola Wolfa, ktorý za EEI takisto komunikuje s médiami, projekt statickej dopravy navrhla firma EEI pred viac ako rokom: „Bol pripomienkovaný odborom dopravy mesta Košice, pripomienky boli zapracované a potom odbor dopravy projekt schválil. To je normálny postup. Žiadny dopravný projekt takéhoto rozsahu nie je schvaľovaný ako defi nitívny a nemenný. Cestný správny orgán si vždy vyhradzuje právo ho aj po schválení meniť. Naproti tomu my musíme postupovať len podľa schváleného projektu.“
Foto: Iveta Vaculová
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
V Košiciach začalo fungovať jedinečné Centrum integrovaných zdravotno-sociálnych služieb, ktoré ponúka koordinovanú podporu na jednom mieste.
Európska únia pripravuje 20. balík sankcií proti Rusku, ktorý má byť hotový „do mesiaca“. Ako referuje spravodajský web Kyiv Independent, povedal to v nedeľu ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.


