Električková trať je po rekonštrukcii menej hlučná
Jedným z benefitov, ktoré mala priniesť nedávna masívna rekonštrukcia električkovej trate, malo byť zníženie jej hlučnosti. Hluková štúdia, ktorú si nechal magistrát vypracovať, potvrdila, že električky jazdia po vynovených koľajniciach naozaj tichšie.
Podľa informácií z košického magistrátu posudzovali hlukovú a vibračnú záťaž spôsobenú prevádzkou električkovej trate po jej rekonštrukcii odborníci z Technickej univerzity Košice. Úsek objektivizácie faktorov prostredia (ÚOFP), ktorý pôsobí pri Strojníckej fakulte, ju mestu dodal na začiatku júna.
„Podľa výsledkov je príspevok hluku vytváraného prevádzkou električkovej trate na celkovom dopravnom hluku pozdĺž rekonštruovaného úseku trate, teda ulice Štúrova, Kuzmányho a Hviezdoslavova, zanedbateľný. Dominantným zdrojom hluku je automobilová doprava. Meranie vibrácií, vyhodnotenie a výpočet preukázali ich zanedbateľný vplyv na chránené objekty. Dosiahnuté hodnoty zrýchlenia vibrácií sú hlboko pod prípustnými hodnotami, ktoré stanovuje vyhláška ministerstva zdravotníctva,“ hovorí sa v správe magistrátu.
„Ako spracovateľ posúdenia hlukovej a vibračnej situácie po rekonštrukcii električkovej trate môžem skonštatovať, že došlo k výraznému zníženiu hluku emitovaného jej prevádzkou. Vibrácie prenášané do podložia dosahujú pri objektoch v okolí električkovej trate hodnoty hlboko pod úroveň, ktorá je stanovená slovenskou legislatívou. Z tohto dôvodu považujem rekonštrukciu trate za významný prínos v oblasti zvýšenia kvality bývania v jej okolí,“ tvrdí vedúci ÚOFP Ervin Lumnitzer, ktorý je zároveň aj predsedom Slovenskej akustickej spoločnosti.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Centrum Košíc v sobotu večer zaplnilo viac ako 25-tisíc ľudí. Pred Dómom sv. Alžbety sa konalo podujatie v rámci Jubilejného stretnutia mladých s arcibiskupom Bernardom Boberom, ktoré sa nieslo v duchu radosti, viery a hudby. Hlavnou hviezdou večera bol portugalský kňaz DJ Padre Guilherme, považovaný za najznámejšieho kresťanského DJ-a na svete.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.


