Električková trať je po rekonštrukcii menej hlučná
Jedným z benefitov, ktoré mala priniesť nedávna masívna rekonštrukcia električkovej trate, malo byť zníženie jej hlučnosti. Hluková štúdia, ktorú si nechal magistrát vypracovať, potvrdila, že električky jazdia po vynovených koľajniciach naozaj tichšie.
Podľa informácií z košického magistrátu posudzovali hlukovú a vibračnú záťaž spôsobenú prevádzkou električkovej trate po jej rekonštrukcii odborníci z Technickej univerzity Košice. Úsek objektivizácie faktorov prostredia (ÚOFP), ktorý pôsobí pri Strojníckej fakulte, ju mestu dodal na začiatku júna.
„Podľa výsledkov je príspevok hluku vytváraného prevádzkou električkovej trate na celkovom dopravnom hluku pozdĺž rekonštruovaného úseku trate, teda ulice Štúrova, Kuzmányho a Hviezdoslavova, zanedbateľný. Dominantným zdrojom hluku je automobilová doprava. Meranie vibrácií, vyhodnotenie a výpočet preukázali ich zanedbateľný vplyv na chránené objekty. Dosiahnuté hodnoty zrýchlenia vibrácií sú hlboko pod prípustnými hodnotami, ktoré stanovuje vyhláška ministerstva zdravotníctva,“ hovorí sa v správe magistrátu.
„Ako spracovateľ posúdenia hlukovej a vibračnej situácie po rekonštrukcii električkovej trate môžem skonštatovať, že došlo k výraznému zníženiu hluku emitovaného jej prevádzkou. Vibrácie prenášané do podložia dosahujú pri objektoch v okolí električkovej trate hodnoty hlboko pod úroveň, ktorá je stanovená slovenskou legislatívou. Z tohto dôvodu považujem rekonštrukciu trate za významný prínos v oblasti zvýšenia kvality bývania v jej okolí,“ tvrdí vedúci ÚOFP Ervin Lumnitzer, ktorý je zároveň aj predsedom Slovenskej akustickej spoločnosti.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Košičania si zatiaľ za odpad priplácať nebudú. Poslanci mestského zastupiteľstva zmenu príslušného všeobecne záväzného nariadenia neschválili, napriek tomu, že hlasovali tajne. Poplatok na osobu za kalendárny rok mal podľa návrhu stúpnuť zo súčasných 57 eur na 65 eur.
Od dnešného dňa platí na území Tatranského národného parku (TANAP) sezónna uzávera, potrvá do 30. apríla. Jej hlavným dôvodom je ochrana prírodného prostredia, fauny a flóry, najmä však chránených živočíchov.
Mesto Košice je tradične jedným z najvýznamnejších partnerov tejto najväčšej športovej udalosti v Košiciach. Práve mesto sa už celé storočie podieľa nielen organizačne, technicky a personálne, ale aj peňažným a nepeňažným plnením v celkovej výške takmer 150 000 eur.