Eurokomisár vyzval Maďarsko, aby stoplo diskriminačné ceny paliva
Webový portál teraz.sk informoval o súdnom procese, ktorý hrozí Maďarsku. Podľa informácií, ktoré zverejnila agentúra Reuters, eurokomisár pre vnútorný trh Thierry Breton vyzval Maďarsko, aby stoplo diskriminačné predávanie pohonných látok za regulované ceny iba pre vozidlá, ktoré majú maďarské evidenčné číslo.
Ešte koncom mája maďarská vláda vydala nariadenie, podľa ktorého autá so zahraničnými evidenčnými číslami nemajú nárok na dotované palivo vo výške 480 forintov za liter, čo predstavuje 1,21 eur za liter. Za takúto sumu môžu momentálne na maďarských pumpách tankovať len vozidlá s maďarským evidenčným číslom. Vozidlá so zahraničnými evidenčnými číslami tak musia v Maďarsku platiť za palivo o 50 až 60 percent viac ako domáci. To podľa eurokomisára pre vnútorný trh Bretona predstavuje nepriamu diskrimináciu a porušenie pravidiel Európskej únie.
“Žiadam vás, aby ste nám poskytli svoju odpoveď v súvislosti s odôvodnením a obdobím platnosti týchto opatrení, ktoré by mohli predstavovať porušenie práva EÚ,” uvádza eurokomisár pre vnútorný trh v liste, ktorý bol zaslaný maďarskému ministrovi technológie a priemyslu Lászlóovi Palkovicsovi a požiadal ich o pozastavenie uplatňovania opatrení, kým nebude zabezpečený ich súlad s právom Európskej únie. Opatrenia Maďarsko zaviedlo ako reakciu na palivovú turistiku a zvyšujúcu sa dopravu.
Breton ďalej v liste uvádza, že Európska únia si vyhradzuje právo spustiť takzvané konanie o porušení pravidiel. To by mohlo následne viesť k súdnemu konaniu proti Maďarsku, ale aj k možnej pokute. Predmetnú vec môže Brusel predložiť na Súdny dvor Európskej únie, ktorý má právomoc uložiť finančné sankcie.
Zdroj: (teraz.sk, ZL)
Odporúčané články
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Košice v roku 2025 dominovali v prestížnych celoslovenských architektonických súťažiach. Po troch cenách zo Stavby roka si odniesli ďalšie ocenenia zo súťaže CING – Cena Inžinierskej komory vo výstavbe. Z ôsmich nominovaných stavieb z metropoly východu zaujala odbornú porotu a verejnosť Košická futbalová aréna, Spievajúca fontána a bytový dom na Hrbovej ulici.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.


