Europarlament rozhodol. Po tomto roku si už auto na benzín či naftu nekúpite
Európsky parlament rozhodol o konci spaľovacích motorov. Vozidlá na spaľovací motor by sa úplne mali prestať predávať do 13 rokov. Informoval o tom webový portál noviny.sk.
Európsky parlament podporil revíziu noriem pre emisie oxidu uhličitého pre nové osobné automobily a ľahké úžitkové vozidlá. To znamená, že od roku 2035 si v Európskej únii už viac nekúpite auto na benzín či naftu. Toto rozhodnutie urýchlila agresia Ruska. “Peniaze na fosílne palivá kúpené v Rusku sú peniaze, ktoré miznú vo vreckách Putina, ktorý vedie vojnu,” uviedol podpredseda Európskej komisie Frans Timmermans.
Webový portál noviny.sk informoval o tom, že cieľom týchto noriem je zníženie emisií z nových automobilov a dodávok o 100% oproti roku 2021. K návrhu sa vyjadril aj riaditeľ Zväzu automobilového priemyslu, Pavol Prepiak, podľa ktorého sú závody na prechod pripravené, ale v roku 2035 čisto na elektro neprejdú. Dôvodom je to, že automobily nevyvážajú len do Európy, ktorá si tento cieľ stanovila. “To znamená, že v niektorých prípadoch môže na Slovensku ostať aj výroba so spaľovacími motormi,” uviedol Prepiak.
Zákaz predaja áut na spaľovací motor sa bude týkať len nových automobilov. Jazdené vozidlá na spaľovací motor budú môcť byť predávané aj po roku 2035. To však môže na Slovensku a v podobných krajinách spôsobiť problémy najmä preto, že infraštruktúra v strednej a východnej Európe zaostáva a ľudia sú chudobnejší ako v západnej Európe. Zákaz predaja nových áut na spaľovacie motory to ešte viac umocní a dôjsť môže aj k zvýšeniu cien jazdených automobilov.
Zdroj: (noviny.sk, ZL)
Odporúčané články
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
Dopravný podnik mesta Košice od štvrtka 27. novembra 2025 obnoví štandardnú prevádzku autobusových liniek na Rastislavovej ulici.
Metropola východu privíta okrem konferencie aj sprievodné podujatie Noc podnikavosti. Podujatia v sebe spoja nápady, odvahu a mladú energiu. Hlava štátu nad týmito podujatiami prevzala záštitu. Rezort školstva ich organizuje na pôde Technickej univerzity v Košiciach a jej Univerzitného vedeckého parku Technicom.

