Europarlament rozhodol. Po tomto roku si už auto na benzín či naftu nekúpite
Európsky parlament rozhodol o konci spaľovacích motorov. Vozidlá na spaľovací motor by sa úplne mali prestať predávať do 13 rokov. Informoval o tom webový portál noviny.sk.
Európsky parlament podporil revíziu noriem pre emisie oxidu uhličitého pre nové osobné automobily a ľahké úžitkové vozidlá. To znamená, že od roku 2035 si v Európskej únii už viac nekúpite auto na benzín či naftu. Toto rozhodnutie urýchlila agresia Ruska. “Peniaze na fosílne palivá kúpené v Rusku sú peniaze, ktoré miznú vo vreckách Putina, ktorý vedie vojnu,” uviedol podpredseda Európskej komisie Frans Timmermans.
Webový portál noviny.sk informoval o tom, že cieľom týchto noriem je zníženie emisií z nových automobilov a dodávok o 100% oproti roku 2021. K návrhu sa vyjadril aj riaditeľ Zväzu automobilového priemyslu, Pavol Prepiak, podľa ktorého sú závody na prechod pripravené, ale v roku 2035 čisto na elektro neprejdú. Dôvodom je to, že automobily nevyvážajú len do Európy, ktorá si tento cieľ stanovila. “To znamená, že v niektorých prípadoch môže na Slovensku ostať aj výroba so spaľovacími motormi,” uviedol Prepiak.
Zákaz predaja áut na spaľovací motor sa bude týkať len nových automobilov. Jazdené vozidlá na spaľovací motor budú môcť byť predávané aj po roku 2035. To však môže na Slovensku a v podobných krajinách spôsobiť problémy najmä preto, že infraštruktúra v strednej a východnej Európe zaostáva a ľudia sú chudobnejší ako v západnej Európe. Zákaz predaja nových áut na spaľovacie motory to ešte viac umocní a dôjsť môže aj k zvýšeniu cien jazdených automobilov.
Zdroj: (noviny.sk, ZL)
Odporúčané články
Ako informoval Košický samosprávny kraj, práce sa podarilo ukončiť o mesiac skôr, ako sa pôvodne plánovalo. Rekonštrukcia mosta patrila medzi najväčšie tohtoročné investičné akcie košickej župy, celková hodnota stavby sa vyšplhala na takmer 1,9 milióna eur.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Vo Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb v Košiciach zomrela pacientka po plánovanom kardiochirurgickom zákroku. Operácia sa uskutočnila 6. augusta, pričom 65-ročná žena z Prešova sa z nej neprebrala a po siedmich dňoch zomrela. Nešlo o urgentnú operáciu, ale o vopred naplánovaný výkon, ktorý viedol kardiochirurg Adrian Kolesár, prednosta kliniky srdcovej chirurgie.

