Facebook už odteraz budeš nazývať Meta

Spoločnosť Facebook mení svoje meno na Meta. Nový názov podľa nej lepšie vystihuje, čo robí, keďže rozširuje pôsobnosť za sociálne médiá do oblastí, ako je virtuálna realita (VR). Informuje o tom spravodajský portál BBC.
Šéf spoločnosti, ktorá vlastní platformy Facebook, Instagram a WhatsApp, Mark Zuckerberg oznámil nový názov zároveň s plánmi na vybudovanie „metaverza“, a teda online sveta, kde ľudia môžu komunikovať, pracovať a hrať sa vo virtuálnom prostredí, často s pomocou VR. Ako vysvetlil, súčasná značka už „nemohla reprezentovať všetko, čo dnes robíme, ani to, čo budeme robiť v budúcnosti“ a potrebovala zmenu. „Dúfam, že postupom času nás budú vnímať ako spoločnosť metaverza a chcem zakotviť našu prácu a našu identitu na tom, k čomu smeruje naše budovanie,“ povedal na virtuálnej konferencii s tým, že podnikanie zamerajú na dva rôzne segmenty – ich aplikácie a ich budúce platformy.
Firma tiež vo svojom sídle v kalifornskom Menlo Parku predstavila nové logo. Známy palec hore nahradilo modré logo predstavujúce nekonečno.
Facebook uviedol, že má v úmysle začať obchodovať so svojimi akciami pod novým burzovým tickerom MVRS od 1. decembra.
Spoločnosť prešla zmenou po sérii negatívnych správ o Facebooku založených na dokumentoch, ktoré dostala na verejnosť bývalá zamestnankyňa. Frances Haugenová obvinila firmu z toho, že stavia zisky pred bezpečnosť. Denník The Washington Post napríklad na základe dokumentov vo štvrtok informoval, že Facebook počas pandémie zatajil politikom dôležité informácie o dezinformáciách o očkovaní.
Zuckerberg správy označil za „koordinované úsilie selektívne využívať uniknuté dokumenty na vytvorenie falošného obrazu o našej spoločnosti“.