Henrich Burdiga: Tržby EEI sú diskutabilné
Mesto zverejnilo výber parkovného v nových rezidentských zónach za prvé dva mesiace od spustenia nového systému. Podľa aktivistov to však nestačí na to, aby firma EEI vytvorila hoci len zdanie transparentnosti voči obyvateľom Košíc.
EEI i mesto opakovane tvrdili, že príjem z parkovného je transparentný a mesto má nad ním kontrolu. Podľa informácií z magistrátu vybrala spoločnosť EEI v júli vyše 126-tisíc eur. Z toho tvorila suma za predaj ročných rezidentských kariet 110-tisíc eur. V auguste inkasovala EEI bezmála 33-tisíc eur, z toho bol príjem za rezidentské karty 8-tisíc. Teda čisto len na parkovnom to bolo v júli 16-tisíc eur, v auguste približne 25-tisíc. Na druhej strane EEI platí mestu za prenájom parkovacích miest v rezidentských zónach, a zároveň mestu odvádza polovicu z vybratého parkovného. V júli ju to dokopy stálo vyše 9100 eur, v auguste bezmála 13 300 eur.
Na spoločnom majetku
Na zverejnené čísla reagovali aktivisti bojujúci proti spravovaniu parkovania súkromnou firmou EEI. Podľa lídra iniciatívy Nezaplatím EEI ani cent Henricha Burdigu mesto predložilo nejaký sumár príjmov za parkovné a vychádza pritom z podkladov, ktoré dostalo od parkovacej firmy.
„Táto firma už toľkokrát preukázala svoju odbornosť a serióznosť, že všetko, čo vyprodukuje, vrátane nejakého reportu o tržbách, bude diskutabilné,“ myslí si Burdiga a dodáva, že kým nebude mať EEI vo všetkých parkomatoch fi škálne moduly, nebude veriť ničomu, čo bude tvrdiť o svojich príjmoch.
„Zákon síce fiškálne moduly v parkovacích automatoch nevyžaduje, ale dobrovoľne ich nainštalovať môžu. Je totiž v ich záujme preukazovať transparentne svoje príjmy Košičanom. Vzhľadom na to, že podnikajú na našom spoločnom majetku, majú minimálne morálnu povinnosť urobiť absolútne všetko pre to, aby podnikali transparentne,“ tvrdí Burdiga.
Podľa ďalšieho z aktivistov Ladislava Lörinca (Nechcem platiť EEI za parkovnaie pred blokom) zverejnené čísla svedčia o tom, že príjmy EEI z parkovania v nových zónach zrejme zatiaľ zaostávajú za očakávaniami firmy. „V ich záujme je zvýšiť platobnú disciplínu, ktorá sa zatiaľ podľa odhadov priamo od EEI pohybuje na približne 60 percentách. Určite budú tlačiť na to, aby mestská polícia donútila vodičov k lepšej disciplíne pri platení parkovného,“ myslí si Lörinc.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Krátko po polnoci v utorok 2. decembra prijala polícia oznámenie, že v byte obytného domu horí. Preto v noci polícia vyslala do MČ Západ na Gudernovú ulicu číslo 1 všetky záchranné zložky. Príčinou požiaru bola zrejme zapálená cigareta, v byte našli hasiči 80-ročnú ženu bez známok života.
V Košiciach začalo fungovať jedinečné Centrum integrovaných zdravotno-sociálnych služieb, ktoré ponúka koordinovanú podporu na jednom mieste.


