Hrozí nám drahšie cestovné vo vlakoch? Problémom je vysoká cena elektriny
Vysoká cena elektrickej energie sa na drahšom cestovaní vo vlakoch zatiaľ neprejaví. Podľa ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nom. Sme rodina) premietnutie do cien je ešte veľmi ďaleko, budúci rok sa to ale už určite prejaví, nateraz „čierneho Petra“ majú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ako štátny manažér železničnej infraštruktúry.
„Ide o to, že na tento rok majú zazmluvnených dopravcov za istú cenu a nevedia premietnuť, aj keď sa o to pokúšali, do zmlúv vyššiu cenu elektriny. V budúcom roku sa to určite prejaví,“ povedal dnes (5. 9.) po rokovaní vlády Doležal.
Teraz je podľa ministra dopravy problém v ŽSR, ktoré nemajú v tohtoročnom rozpočte dostatok prostriedkov na vyrovnanie rastúcich cien energií. „Budúci rok to už určite premietnu dopravcom. Bude to téma, ako sa s tým vysporiadajú dopravcovia, či to premietnu do ceny tovarov, služieb, prepravy tovarov alebo cestujúcich. Nateraz to nie je téma, potrebujeme vyriešiť problém ŽSR na infraštruktúre,“ dodal minister dopravy k možnému vplyvu ceny elektriny na zvýšenie cestovného na železniciach.
Zdroj: (SITA, be;mt),202209050137
Odporúčané články
Už od pondelka 24. novembra prebiehajú v Abú Zabí majstrovstvá sveta v kickboxe dospelých pod hlavičkou známej organizácie WAKO. Za Slovensko bojovali aj dve ženy, jedna z nich je členkou našej redakcie.
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).

