Jaroslav Polaček potvrdil záväzok na obnovu trolejbusov v Košiciach
Úlohou nového krízového manažmentu v Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK) je v prvom rade finančná stabilizácia. Pri stredajšej návšteve DPMK to skonštatoval nový košický primátor Jaroslav Polaček. Zároveň potvrdil záväzok do budúcna obnoviť trolejbusovú dopravu v meste.
„Dopravný podnik má veľké záväzky, má množstvo nevyplatených faktúr, tá finančná stabilita nie je ideálna, určite ho nepreberáme v takom stave, aby sme mohli byť na financovanie dopravného podniku hrdí,“ uviedol Polaček pre novinárov.
[ad][/ad]Výmena vedenia v DPMK
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v pondelok (10.12.) schválilo výmenu vedenia v DPMK, ktoré už v spoločnosti prebralo agendu. Novým generálnym riaditeľom DPMK sa stal Vladimír Padyšák, ktorý vymenil Richarda Majzu, predsedom predstavenstva sa stal Marcel Čop. „Tento manažment je nastavený tak, aby maximálne do pol roka zabezpečil dostatočné financovanie, aby ozdravil spoločnosť v rámci financií tak, aby sme nasledujúce obdobie spolu s novým vedením nasmerovali dopravný podnik už ako stabilizovaný k rozvoju,“ povedal novozvolený primátor.
Polaček ďalej konštatoval, že DPMK potrebuje ďalej obmieňať vozový park, a to nielen pri autobusoch a električkách. „Stojím si za svojim záväzkom, aby sme našli zdroje a mohli trolejbusy ako súčasť ekologickej dopravy do mesta vrátiť. Mojou víziou nie je ani tak rozprávať o klasických trolejbusoch, ale pustiť sa smerom k parciálnym trolejbusom, ktoré dokážu jazdiť aj mimo trolejového vedenia,“ dodal.
[ad2][/ad2]Zadlženosť podniku
Nový manažment v súčasnosti získava informácie o stave financií v podniku, súčasťou krokov je aj personálny audit. „Začali sme finančnú analýzu, až po jej výsledkoch budeme vedieť presne, v akom stave sa dopravný podnik nachádza,“ povedal Padyšák. Za znak krízového stavu označil plnú zadlženosť.
„Na úveroch je tu 21 miliónov eur, len za tento rok je predpokladaná strata tri milióny. V súčasnosti cash-flow je mínus 1,4 milióna eur,“ povedal. Po zistení presných informácií prijme vedenie riešenia, obmedzenia verejnej dopravy však Padyšák vylúčil.
Foto: Veronika Janušková(TASR, JH)
Odporúčané články
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sprístupnila webovú stránku s registračným formulárom, prostredníctvom ktorého môžu cestujúci požiadať o mimoriadne odškodnenie za zranenia, ktoré utrpeli pri nedávnych železničných nehodách pri Jablonove nad Turňou a Pezinku. Vláda SR schválila jednorazový finančný príspevok 12. novembra ako mimoriadnu formu pomoci nad rámec zákonných povinností dopravcu.
Počet pacientov vyžadujúcich dialýzu na Slovensku opäť stúpol. Najnovšie údaje Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) ukazujú, že v roku 2024 bolo na pravidelnej dialyzačnej liečbe 4 445 ľudí, čo predstavuje nárast o 2,7 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Mestskí poslanci na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva schválili Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) mesta Košice o výkone správy verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie. Definuje povinnosti stavebníkov a ďalších osôb, ktoré svojou činnosťou zasahujú do funkčnosti verejného osvetlenia alebo cestnej svetelnej signalizácie vo vlastníctve a správe mesta.