Jaroslav Polaček potvrdil záväzok na obnovu trolejbusov v Košiciach
Úlohou nového krízového manažmentu v Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK) je v prvom rade finančná stabilizácia. Pri stredajšej návšteve DPMK to skonštatoval nový košický primátor Jaroslav Polaček. Zároveň potvrdil záväzok do budúcna obnoviť trolejbusovú dopravu v meste.
„Dopravný podnik má veľké záväzky, má množstvo nevyplatených faktúr, tá finančná stabilita nie je ideálna, určite ho nepreberáme v takom stave, aby sme mohli byť na financovanie dopravného podniku hrdí,“ uviedol Polaček pre novinárov.
[ad][/ad]Výmena vedenia v DPMK
Mestské zastupiteľstvo (MsZ) v pondelok (10.12.) schválilo výmenu vedenia v DPMK, ktoré už v spoločnosti prebralo agendu. Novým generálnym riaditeľom DPMK sa stal Vladimír Padyšák, ktorý vymenil Richarda Majzu, predsedom predstavenstva sa stal Marcel Čop. „Tento manažment je nastavený tak, aby maximálne do pol roka zabezpečil dostatočné financovanie, aby ozdravil spoločnosť v rámci financií tak, aby sme nasledujúce obdobie spolu s novým vedením nasmerovali dopravný podnik už ako stabilizovaný k rozvoju,“ povedal novozvolený primátor.
Polaček ďalej konštatoval, že DPMK potrebuje ďalej obmieňať vozový park, a to nielen pri autobusoch a električkách. „Stojím si za svojim záväzkom, aby sme našli zdroje a mohli trolejbusy ako súčasť ekologickej dopravy do mesta vrátiť. Mojou víziou nie je ani tak rozprávať o klasických trolejbusoch, ale pustiť sa smerom k parciálnym trolejbusom, ktoré dokážu jazdiť aj mimo trolejového vedenia,“ dodal.
[ad2][/ad2]Zadlženosť podniku
Nový manažment v súčasnosti získava informácie o stave financií v podniku, súčasťou krokov je aj personálny audit. „Začali sme finančnú analýzu, až po jej výsledkoch budeme vedieť presne, v akom stave sa dopravný podnik nachádza,“ povedal Padyšák. Za znak krízového stavu označil plnú zadlženosť.
„Na úveroch je tu 21 miliónov eur, len za tento rok je predpokladaná strata tri milióny. V súčasnosti cash-flow je mínus 1,4 milióna eur,“ povedal. Po zistení presných informácií prijme vedenie riešenia, obmedzenia verejnej dopravy však Padyšák vylúčil.
Foto: Veronika Janušková(TASR, JH)
Odporúčané články
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.
Koncom novembra zverejnil magistrát na svojej sociálnej sieti informáciu o celoslovenskom ocenení, ktoré dostalo dobrovoľnícke podujatie „Príbehy evanjelického cintorína – ožívajúca záhrada pamäte“ za úpravu zanedbaného parku nad sladovňou. Boli sme sa preto pozrieť na historický evanjelický cintorín na Žriedlovej ulici za Starou sladovňou aj my.

