Kabinet schválil dlhodobý plán pre adresovanie výziev v cestnej doprave a inteligentnej mobilite
Dlhodobý plán pre adresovanie výziev v cestnej doprave a inteligentnej mobilite na roky 2021 – 2030 zabezpečí opatrenia potrebné k nastaveniu strategického smerovania inteligentnej mobility Slovenska. To umožní usmerňovať a zjednocovať prípravu, tvorbu a implementáciu kľúčových riešení inteligentnej mobility v cestnej infraštruktúre a zároveň samotnú existenciu a prevádzku jej prvkov. Vláda v stredu schválila dokument spolu s jeho prílohou, akčným plánom do roku 2025.
Inteligentná mobilita má tiež odstrániť doterajšie nedostatky v tejto oblasti zvýšením kvality, efektívnosti, bezpečnosti a plynulosti prepravy osôb a tovarov na území Slovenska s ohľadom na znižovanie negatívnych vplyvov dopravy na životné prostredie. Inteligentná mobilita je inovatívny a dynamický koncept organizácie dopravnej infraštruktúry, pomáha zefektívniť prepravu osôb a tovarov s využitím moderných technológií neustálym zberom, analýzou a vyhodnocovaním dát z cestnej infraštruktúry v reálnom čase. Zavedenie inteligentnej mobility do každodenného života šetrí náklady a čas, zároveň znižuje záťaž na životné prostredie.
Cez zdieľané dáta z vozidiel, cestnej infraštruktúry a integrovaných dopravných systémov budú mať dopravné zložky, ako aj bežní používatelia v premávke aktuálne informácie o obmedzeniach, časových údajoch a celkovom dianí na cestných úsekoch. Budú tak môcť efektívne plánovať svoje trasy a zároveň pohotovo reagovať na vzniknuté prekážky v ich ceste. Inteligentná mobilita môže zvýšiť aj atraktivitu dopravy pre investorov, znížiť počet vozidiel na cestách v rámci individuálnej osobnej dopravy v prospech verejnej osobnej dopravy.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
Seniori z Denného centra Mestskej časti Košice – Juh opäť potvrdili svoje výnimočné kvality.
Hlavné kroky nutné pre rozvoj vodárenstva sú v rukách štátu – musí si začať plniť svoje záväzky, nastaviť zmysluplnú reguláciu, zamedziť politikárčeniu a vnášaniu chaosu do odborných tém. Akokoľvek sú tieto kroky potrebné, vodárenské spoločnosti ich namiesto štátu urobiť nemôžu a kým ich neurobí štát, vodárenské spoločnosti budú problémy ďalej tlačiť pred sebou a kríza vodárenstva sa bude ďalej prehlbovať. Zhodli sa na tom spíkri na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve.
Cestujúca verejnosť využívajúca slovensko–ukrajinský cestný hraničný priechod Ubľa – Malyj Bereznyj by mala zbystriť pozornosť. Dňa 18. novembra 2024 v čase od 9:00 do 13:00 bude na tomto priechode dočasne pozastavená prevádzka z dôvodu nevyhnutných elektroinštalačných stavebných prác.