Karty dostanú aj podnájomníci
Podľa mnohých Košičanov je súčasná výška parkovného, najmä v najužšom centre mesta (1 a pol eura), len zdieraním obyvateľov Košíc. Tento názor prezentovala aj jedna z telefonujúcich vo štvrtkovej parkovacej debate v televízii KOŠICE:DNES.
„Treba však jasne povedať, čo je cieľom regulácie parkovania v širšom centre Košíc. Nie to, aby zákazník zaplatil na Kováčskej 1,50 eura za hodinu, ale aby zvážil, či tám vôbec má ísť. Pri Jumbo centre alebo na Strojárenskej ulici má totiž možnosť zaplatiť dve eurá za celý deň a pritom na Kováčsku to má 300 metrov peši. To je regulačná funkcia parkovného,“ povedal riaditeľ EEI Ján Tomanovič. Podľa neho celú filozofi u existencie tarifných pásiem verejnosť chápe mylne a je to živené aktivistami.
Životné prostredie
Primátor Richard Raši zasa tvrdil, že pri spomínanej regulácii ide aj o životné prostredie. „Podľa meraní prejde spomínanou Kováčskou ulicou denne 12-tisíc áut. To má obrovský dopad na to, čo ľudia v centre dýchajú.“
Iné pripomienky obyvateľov, ako príliš drahé parkovanie v najužšom centre, sa podľa primátora snaží mesto riešiť. „Cenu ročnej rezidentskej karty chceme znížiť na 20 eur. U tých, ktorí si ju už kúpili za 35 eur, plánujeme predĺžiť jej platnosť do konca roka 2017. Úľavy budú aj pri podnikateľských rezidentských kartách, možnosť kúpenia týchto kariet dostanú aj podnájomníci,“ vyrátal plánované zmeny.
[article slug=”diskusia-o-parkovani”][/article]„V minulosti ste tvrdili, že ceny nemôžu byť nižšie vzhľadom na vaše investície. Dnes však proti korekciám nenamietate. Už vám nižšie ceny neprekážajú?“ opýtal sa moderátor J. Tomanoviča.
„Korekcie budú mať reálny dopad na náš rozpočet. Nevyjde nám napríklad zámer postaviť parkovací dom pri Gesku s rozpočtom 880-tisíc eur,“ odpovedal riaditeľ EEI. Moderátor však namietal, že tento zámer predstavili až po prvej televíznej debate, keď sa stupňoval odpor Košičanov. „S mestom o korekciách veľmi intenzívne rokujeme. Väčší dopad ako korekcie cien však má na náš biznisplán skutočnosť, že neprispôsobiví občania nám znehodnotili polovicu investície,“ odpovedal J. Tomanovič.
Foto: fer
Odporúčané články
Podľa zhotoviteľa pokračujú práce v zmysle harmonogramu. Naplno prebiehajú ochrany a preložky inžinierskych sietí (plynovody, vodovodné potrubia, horúcovody, káble vysokého, nízkeho napätia a oznamovacích vedení) a výstavba káblovodu.
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od dvoch nehôd mestskej hromadnej dopravy po protest proti progresivizmu. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.

