Karty dostanú aj podnájomníci
Podľa mnohých Košičanov je súčasná výška parkovného, najmä v najužšom centre mesta (1 a pol eura), len zdieraním obyvateľov Košíc. Tento názor prezentovala aj jedna z telefonujúcich vo štvrtkovej parkovacej debate v televízii KOŠICE:DNES.
„Treba však jasne povedať, čo je cieľom regulácie parkovania v širšom centre Košíc. Nie to, aby zákazník zaplatil na Kováčskej 1,50 eura za hodinu, ale aby zvážil, či tám vôbec má ísť. Pri Jumbo centre alebo na Strojárenskej ulici má totiž možnosť zaplatiť dve eurá za celý deň a pritom na Kováčsku to má 300 metrov peši. To je regulačná funkcia parkovného,“ povedal riaditeľ EEI Ján Tomanovič. Podľa neho celú filozofi u existencie tarifných pásiem verejnosť chápe mylne a je to živené aktivistami.
Životné prostredie
Primátor Richard Raši zasa tvrdil, že pri spomínanej regulácii ide aj o životné prostredie. „Podľa meraní prejde spomínanou Kováčskou ulicou denne 12-tisíc áut. To má obrovský dopad na to, čo ľudia v centre dýchajú.“
Iné pripomienky obyvateľov, ako príliš drahé parkovanie v najužšom centre, sa podľa primátora snaží mesto riešiť. „Cenu ročnej rezidentskej karty chceme znížiť na 20 eur. U tých, ktorí si ju už kúpili za 35 eur, plánujeme predĺžiť jej platnosť do konca roka 2017. Úľavy budú aj pri podnikateľských rezidentských kartách, možnosť kúpenia týchto kariet dostanú aj podnájomníci,“ vyrátal plánované zmeny.
[article slug=”diskusia-o-parkovani”][/article]„V minulosti ste tvrdili, že ceny nemôžu byť nižšie vzhľadom na vaše investície. Dnes však proti korekciám nenamietate. Už vám nižšie ceny neprekážajú?“ opýtal sa moderátor J. Tomanoviča.
„Korekcie budú mať reálny dopad na náš rozpočet. Nevyjde nám napríklad zámer postaviť parkovací dom pri Gesku s rozpočtom 880-tisíc eur,“ odpovedal riaditeľ EEI. Moderátor však namietal, že tento zámer predstavili až po prvej televíznej debate, keď sa stupňoval odpor Košičanov. „S mestom o korekciách veľmi intenzívne rokujeme. Väčší dopad ako korekcie cien však má na náš biznisplán skutočnosť, že neprispôsobiví občania nám znehodnotili polovicu investície,“ odpovedal J. Tomanovič.
Foto: fer
Odporúčané články
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Premiér Robert Fico sa vo štvrtok 4. decembra v parlamente vyjadril k odškodneniu pozostalých po tragickom požiari v Mašličkove. Vyhlásil, že na pomoc nevidí dôvod, pričom úmrtie dvoch detí porovnal so zraneniami cestujúcich po vlakových nešťastiach v dôsledku zlyhania ľudského faktora. Salezián Peter Veselský, ktorý roky pracuje s Rómami na Luníku IX, to vníma ako zbytočnú paušalizáciu a poukazuje na nutnosť posudzovania jednotlivých prípadov osobitne.
Mestskí poslanci na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva schválili Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) mesta Košice o výkone správy verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie. Definuje povinnosti stavebníkov a ďalších osôb, ktoré svojou činnosťou zasahujú do funkčnosti verejného osvetlenia alebo cestnej svetelnej signalizácie vo vlastníctve a správe mesta.


