Káva na jedenie z Košíc ide do finále
V súťaži študentských firiem stredoškolákov porotu najviac zaujali študenti z Gymnázia Poštová so svojou kávovou zmesou na jedenie.
Na podujatí „JA Veľtrh podnikateľských talentov 2017″ košickí gymnazisti vynikli zo 48 firiem, v ktorých celoročné výsledky svojej práce predstavilo takmer 250 študentov. Súťaž každoročne organizuje nezisková vzdelávacia organizácia JA Slovensko.
Odborná porota zložená z partnerov a podporovateľov veľtrhu udelila ocenenia v piatich hlavných kategóriách a dve výberové ocenenia. Najlepšiu študentskú firmu si vyberali aj študenti v rámci študentskej poroty. Osem tímov zároveň postúpilo do slovenského finále, ktoré sa bude konať v máji v Bratislave. Jeden víťaz napokon získa miestenku na medzinárodné finále v Bruseli.
Najviac ocenení na súťaži získala firma Assum z Gymnázia Poštová za kávovú zmes na jedenie, ktorá šetrí čas, financie a dodá energiu. Inšpirovali ich ľudia, ktorí nemajú čas vypiť si kávu a potrebujú rýchlo dodať kofeín. Produkt si žiaci vyrábajú sami. Predávajú ho na internetovej stránke svojej spoločnosti a vo vybraných košických kaviarniach.
Pozbierali najviac ocenení
Firma košických stredoškolákov získala jednu z troch prvých priečok v kategóriách manažérsky tím, marketingová prezentácia, úžitkový produkt aj digitálny marketing. Za jedlú kávu Poštová ako jediná získala postup do bratislavského finále.
Podľa prezidenta firmy Lukáša Tabáka je to výsledkom snahy a celoročného úsilia, ktoré do tohto projektu vložili. Ďakoval za motiváciu, podporu a dôkladnú prípravu študentov pedagogičke predmetu aplikovaná ekonómia. „Som šťastná a hrdá zároveň. V takýchto okamihoch cítim viac ako inokedy, že moja práca má zmysel,” uviedla učiteľka Eva Wolfová.
Foto: archív JA Slovensko
Odporúčané články
Ako prepravca informoval na sociálnej sieti, od soboty 13. decembra prestane autobusová linka 34 zachádzať na zastávku OC Optima – dolný vstup.
V meste už cítiť sviatočnú atmosféru nielen na trhoch pri vysvietenom stromčeku, ale atmosféru dopĺňa aj výzdoba Hlavnej ulice. Z našej prvej vianočnej ankety vysvitlo, že Košičania sú štedrí a plánujú minúť na dary pre príbuzných pomerne vysoké čiastky. Preto sme sa v ďalšej ankete pýtali, či už majú pripravené vianočné darčeky, alebo ich kupujú na poslednú chvíľu.