Klienti a zamestnanci zariadení sociálnych služieb sa už môžu registrovať na tretiu dávku vakcíny
Klienti a zamestnanci zariadení sociálnych služieb sa už môžu registrovať ako záujemcovia o tretiu dávku vakcíny proti COVID-19. Na štvrtkovej tlačovej besede to povedal minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR Milan Krajniak.
Žiadosti o registráciu podľa neho treba poslať na mailovú adresu [email protected]. Žiadosti o podanie vakcíny následne rezort práce a sociálnych vecí zašle na Ministerstvo zdravotníctva SR. Do zariadení sociálnych služieb budú podľa neho chodiť očkovacie jednotky. „Stačí, keď sa prihlási päť ľudí z jedného zariadenia,” povedal.
Minister práce tiež informoval o tom, že rezort práce a sociálnych vecí zvyšuje sumu na podporu opatrovateľskej služby z 55 miliónov eur na viac ako 60 miliónov eur. Podľa predbežných odhadov by sa sumou viac ako 60 miliónov eur mohlo finančne podporiť približne 4,1 tisíca opatrovateľov, ktorí sa starajú o 6,4 tisíca klientov.
Zdroj: (SITA, md;su)
Odporúčané články
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.
K vianočnej atmosfére Košíc už neodmysliteľne patrí MAME Market – jedinečný dizajnérsky trh,
na ktorom sa pravidelne stretávajú tvorcovia a tvorkyne originálnej handmade tvorby a ľudia,
ktorí milujú ich lokálnu tvorbu objavovať a podporovať. Už po druhýkrát po sebe sa market
uskutoční v Tabačke počas víkendu 13.12 – 14.12.2025 so začiatkom o 13:00 hod. Tento rok
sa na ňom predstaví viac ako 35 značiek z celého Slovenska.
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.