Kolóny kilometrové, policajtov nevidno
Dennodenné kolóny, ktoré sú po dočasnej zmene organizácie dopravy na križovatke Strojárenská – Čsl. armády – Kuzmányho najmä v rannej dopravnej špičke bežným javom, poriadne štvú košických vodičov. Rady áut sa tiahnu čaasto cez celú Strojárenskú ulicu a aj po časti Komenského ulice.
“Chýbajú mi tam policajti, aby riadili túto dôležitú a frekventovanú obchádzkovú trasu. Tam, kde takéto križovatky riadia, je totiž doprava podstatne plynulejšia,” píše nám jedna z našich čitateliek.
Na takéto situácie reaguje polícia tým, že nie je v jej silách ručne riadiť všetky križovatky v meste. “Cestná premávka je riadená príslušníkmi polície ručne na križovatkách, kde si to situácia vyžaduje, hlavne v čase ranných a popoludňajších dopravných špičiek. Je to však iba jedna z úloh, ktorú musí policajný zbor plniť. Čo sa týka Komenského ulice, musia byť vodiči trpezliví a tolerantní,” tvrdí košický policajný hovorca Alexander Szabó.
Práve spomínaná križovatka, kvôli ktorej sa tvoria kolóny aj na Komenského, je totiž špecifická tým, že pri dočasnom výjazde zo Strojárenskej na Kuzmányho ulicu musia autá a autobusy prechádzať cez dosť vysoký chodník.
“Najmä nízkopodlažné autobusy a autá s nízkym podvozkom tu musia ísť veľmi pomaly, aby si neodtrhli motor alebo nepoškodili podvozok,” vysvetľuje jeden zo šoférov autobusu. Práve pomalý prejazd týmto miestom často podstatne spomaľuje premávku a prispieva k vytváraniu kolón.
Navyše vodiči, ktorí túto prekážku zdolajú, musia dávať prednosť iným vozidlám takmer vo všetkých smeroch.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Dňa 18. novembra 2024 sa v priestoroch Kasárne Kulturpark uskutoční konferencia EDUKOŠICE 2030, ktorá prináša jedinečnú príležitosť pre odborníkov z oblasti vzdelávania, rodičov a pedagógov diskutovať o výzvach a trendoch, ktoré čakajú školstvo v nadchádzajúcich rokoch. Konferencia je zameraná na kľúčové otázky budúcnosti vzdelávania, ktoré ovplyvnia každodenný život a profesijný rast ďalších generácií.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.
Košice si v nedeľu 17. novembra pripomenuli 35. výročie Nežnej revolúcie, ktorá patrí medzi kľúčové historické udalosti Československa. Nenásilný odpor ľudí v novembri 1989 priniesol zmenu, ktorá ukončila obdobie totalitného režimu a nastolila demokratické princípy, slobodu a práva pre všetkých občanov.