Kolóny kilometrové, policajtov nevidno
Dennodenné kolóny, ktoré sú po dočasnej zmene organizácie dopravy na križovatke Strojárenská – Čsl. armády – Kuzmányho najmä v rannej dopravnej špičke bežným javom, poriadne štvú košických vodičov. Rady áut sa tiahnu čaasto cez celú Strojárenskú ulicu a aj po časti Komenského ulice.
“Chýbajú mi tam policajti, aby riadili túto dôležitú a frekventovanú obchádzkovú trasu. Tam, kde takéto križovatky riadia, je totiž doprava podstatne plynulejšia,” píše nám jedna z našich čitateliek.
Na takéto situácie reaguje polícia tým, že nie je v jej silách ručne riadiť všetky križovatky v meste. “Cestná premávka je riadená príslušníkmi polície ručne na križovatkách, kde si to situácia vyžaduje, hlavne v čase ranných a popoludňajších dopravných špičiek. Je to však iba jedna z úloh, ktorú musí policajný zbor plniť. Čo sa týka Komenského ulice, musia byť vodiči trpezliví a tolerantní,” tvrdí košický policajný hovorca Alexander Szabó.
Práve spomínaná križovatka, kvôli ktorej sa tvoria kolóny aj na Komenského, je totiž špecifická tým, že pri dočasnom výjazde zo Strojárenskej na Kuzmányho ulicu musia autá a autobusy prechádzať cez dosť vysoký chodník.
“Najmä nízkopodlažné autobusy a autá s nízkym podvozkom tu musia ísť veľmi pomaly, aby si neodtrhli motor alebo nepoškodili podvozok,” vysvetľuje jeden zo šoférov autobusu. Práve pomalý prejazd týmto miestom často podstatne spomaľuje premávku a prispieva k vytváraniu kolón.
Navyše vodiči, ktorí túto prekážku zdolajú, musia dávať prednosť iným vozidlám takmer vo všetkých smeroch.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Návšteva zubára sa niektorým Slovákom predraží. Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky totiž po konzultácii s rezortom financií navrhlo revíziu v benefitoch zdravotných poisťovní. Dotkne sa pritom práve poskytovania zubného benefitu zdravotnými poisťovňami. Podľa ministerstva zdravotníctva už splnil svoj edukačný a motivačný účel a jeho poskytovanie v súčasnej podobe bude ukončené k 30. aprílu tohto roka.
Štátna akciová spoločnosť Slovenso IT končí. Uviedol to minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky Richard Raši s tým, že spoločnosť viac nie je životaschopná a pre jej nezodpovedné riadenie dosiahla kumulovanú stratu viac ako 7 miliónov eur.
Cestujúci na východnom Slovensku by mali počítať s obmedzeniami v železničnej osobnej doprave medzi Prešovom a Kysakom aj medzi Košicami a Moldavou nad Bodvou. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) z dôvodov výlukových prác na infraštruktúre zabezpečila za dotknuté vlaky náhradnú autobusovú dopravu. Na úseku pri Košiciach nejdu ani rýchliky jazdiace z Košíc do Zvolena a opačne, čiastočne medzi Košicami a Novými Zámkami.