Koronavírus výrazne znižuje záujem ľudí o cestovanie
Koronavírus ovplyvnil aj správanie zákazníkov cestovných kancelárií. Zatiaľ čo v zimných mesiacoch zaznamenali úspešné predaje first minute zájazdov, začiatkom jari záujem o dovolenky rapídne klesol.
Košická cestovná kancelária Ferrotour zaznamenala v mesiaci január vyšší predaj first moment dovoleniek ako minulý rok. „Postupne, koncom mesiaca február a v posledných dňoch sa predaj pod vplyvom správ o šírení koronavírusu výraznejšie znížil,“ uviedla riaditeľka cestovnej kancelárie Ferrotour Elena Gregová. Ako postupujú pri zákazníkoch, ktorí si zakúpili dovolenku do krajín ohrozených vírusom, na to nám dodatočne neodpovedala.
[ad][/ad]Vrátenie peňazí
Záujem klesol aj o pobyty v netradičných exotických krajinách, na ktoré sa špecializuje BUBO. „Po neuveriteľne úspešných mesiacoch november až január sa predaj v posledných dňoch, samozrejme, pribrzdil. Predpokladáme skôr slabšiu jar. Určite klesol záujem o cesty do Číny aj Iránu,“ opisuje situáciu manažér cestovnej kancelárie Jozef Zelizňák. Pri zájazdoch do Číny a Iránu s odchodom do polovice apríla vracajú peniaze v plnej výške, alebo ponúkajú možnosť vybrať si akýkoľvek iný zájazd.
Čo bude ďalej, nevedia
Menší dopyt po letných dovolenkách registruje aj kancelária FIRO-tour. „Tieto mesiace patria každoročne medzi hluchšie obdobie. Veríme, že situácia sa v priebehu týždňov zlepší a pred letnou sezónou už bude všetko v poriadku,“ uviedla marketingová manažérka cestovky Hana Ivanová.
V súčasnosti prehodnocujú lety na talianske ostrovy, no jednoznačné stanovisko poskytnúť ešte nevedia. „V každom prípade však nechceme hazardovať so zdravím našich klientov a k situácii pristupujeme veľmi citlivo. Momentálne prosíme klientov, ktorí majú zakúpenú letnú dovolenku, o trpezlivosť, keďže prvé lety sú o tri mesiace a nikto momentálne nevie, čo bude dovtedy,“ apeluje na zákazníkov Ivanová.
O stanovisko sme opakovane mailom aj telefonicky žiadali aj dve najväčšie slovenské cestovné kancelárie Hydrotour a Satur. Napriek prísľubu, že nám odpovedia, reakciu na naše otázky sme nedostali.
Každé nešťastie môže niekomu poslúžiť aj na vylepšenie biznisu. Niektorí poskupovali respirátory, aby ich mohli predávať za vyššiu cenu, iní využívajú paniku, aby si nahnali klientov. Portál O médiách upozornil na video šéfa cestovnej kancelárie BUBO Ľuboša Fellnera, ktorý hovorí o zaručenom tipe ako predísť koronavírusu.
Šéf cestovky vo videu tvrdí, že „na Slovensku bude v marci veľmi zle a bude pribúdať počet nakazených a počet mŕtvych.“ Ako uvádza portál O médiách, Fellner vo videu popiera bezpečnostné opatrenia rešpektovaných zdravotníckych organizácií a sám sa štylizuje za experta, prognostika a špecialistu na koronavírus, ktorý jediný pozná spôsob, ako sa pred touto „pliagou koronavírusu“ zachrániť: Odcestovať do tepla, ktoré koronavírus zabíja, s pomocou ich cestovky.
Po vlne kritiky na jeho osobu natočil Fellner druhé video, v ktorom sa neospravedlňuje, ale hovorí, že „koronavírus je vymyslená vec a absolútna hlúposť“. Vyzýva ľudí, aby pili lipový čas s medom a „nič sa vám nestane. Príde teplo, koronavírus zmizne, a cestujte.“ Obe videá boli nakoniec stiahnuté zo sociálnych sietí.
[ad2][/ad2]
Odporúčané články
Začiatok mája prinesie do Košíc zmeny v MHD. Ako informuje Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) zmeny v cestovných poriadkoch sa dotknú viacerých nosných liniek.
V mestskej časti Košice – Juh má v budúcnosti vyrásť nové Obchodné centrum Košice (OCKE). Malo by byť druhým najväčším v Košiciach po nákupnom centre Optima. Tieto plány bude realizovať spoločnosť Delta Projektconsult Slovakia.
Väčšina domácnosti odoberajúcich teplo a teplú vodu od veľkých výrobcov tepla sa nemusia obávať nedoplatkov. Ako uviedol Slovenský zväz výrobcov tepla (SZVT), z pohľadu vývoja počasia v roku 2023 sa spotrebitelia nemusia obávať zvýšených nákladov za teplo.