Košická detská železnica má ambiciózne plány
Malý darček k tohoročným šesťdesiatinám Košickej detskej historickej železnice dali včera mestskí poslanci. Schválili rozšírenie účelu prenájmu jej pozemkov pre občianske združenie Detská železnica Košice (DŽK). Pozemky i trať železničky má už tretí rok v dlhodobom nájme.
Najmä vďaka aktivitám členov združenia sa opäť stala jednou z najznámejších atrakcií Košíc.
„Rozšírenie účelu nájmu má viesť najmä k tomu, aby sme v spolupráci s Mestom Košice mohli naštartovať obdobie výraznejšej obnovy a rozvoja detskej železnice, ktorá v predchádzajúcich desaťročiach upadala,“ vysvetlil pre košice:dnes Igor Holéczy. Ako spresnil, plánujú tak urobiť prostredníctvom možného získavania prostriedkov z národných či európskych grantov.
„Spoločne s mestom chceme naštartovať už nevyhnutnú rekonštrukciu trate, obnovu staničných budov či celkové zlepšenie zázemia železničky, najmä v podobe nového väčšieho depa. Ale máme aj vizionárskejšie ciele a ambície ako napríklad predĺženie železničky do lokality Ovečka, teda bližšie k mestu aj našim návštevníkom,“ dodal Holéczy z OZ DŽK. Plocha, na ktorej možno vznikne nová stanička, bude podľa zámerov združenia pripomínať podobné zastávky, ako sú na iných historických železničkách v Európe.
V plánoch majú tiež vybudovanie detského areálu so železničným skanzenom a mini-múzeom či postavenie železničného pomníka v priestore nad bývalým obratiskom električiek. Ak sa bude detskej železničke dariť, nie je vylúčené, že trať predĺžia aj v smere na areál Alpinka a ďalej do údolia.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Verejné korčuľovanie v Košiciach začína svoju zimnú sezónu a na výber je v meste hneď niekoľko možností. Prinášame prehľad, kde si môžete obuť korčule – či už hľadáte romantické klzisko pod holým nebom (Alejová, Mestský park), alebo preferujete krytú arénu. V článku prinášame rozpis platný na túto zimnú sezónu.
Dopravný podnik mesta Košice od štvrtka 27. novembra 2025 obnoví štandardnú prevádzku autobusových liniek na Rastislavovej ulici.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.