Košické Sídlisko KVP bojuje s nedostatkom financií: RADIKÁLNE kroky na prežitie
Sídlisko KVP, jedna z košických mestských častí, čelí od štvrtka výrazným obmedzeniam v dôsledku zlej finančnej situácie. Podľa starostu Ladislava Lörinca, ktorý situáciu predstavil na stredajšom miestnom zastupiteľstve, bolo prijatých viac ako dvadsať šetriacich opatrení, vrátane skrátenia úradných hodín a znižovania platov zamestnancov.
ZADĹŽENIE VYŠE 200-TISÍC
„Napriek zavedeným úsporným opatreniam už v roku 2023, nebolo možné nepriaznivú finančnú situáciu, spôsobenú mestom Košice, zvrátiť. Ak nechceme miestny úrad zatvoriť, musíme prijať nepopulárne kroky,” povedal Lörinc. Mestská časť tak vstupuje do roku 2024 s neplánovaným zadlžením vo výške 221.042 eur.
Obyvatelia Sídliska KVP sa musia pripraviť na výrazné zmeny. Miestny úrad bude po novom dostupný len do štvrtka dopoludnia, a v piatok bude úplne zatvorený. Platy zamestnancov úradu budú znížené na 80 percent, pričom plat starostu a odmeny poslancov už boli pozastavené, resp. znížené.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ: Košice dostali od súdu PLATOBNÝ ROZKAZ: Starosta Lörinc sa teší, mesto mu posiela OSTRÝ ODKAZ
Tieto opatrenia zahŕňajú aj obmedzenie kultúrnych podujatí, športových aktivít a vydávania miestneho občasníka. Dokonca aj realizácia projektov z participatívneho rozpočtu bola pozastavená. Finančné škrty zasiahli aj Podnik služieb zabezpečujúci údržbu sídliska a výdavky na zimnú údržbu a čistotu verejných priestranstiev.
V reakcii na tieto opatrenia sa mestská časť rozhodla podniknúť právne kroky proti mestu Košice, ktoré bolo obvinené z nevyplatenia podielových daní v plnej výške. Tento krok podporili aj ďalšie mestské časti a mestskí poslanci, zatiaľ čo vedenie mesta trvá na zákonnosti svojho postupu.
(tm)
Odporúčané články
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb (VÚSCH), a. s., Košice odlieči vďaka navýšeniu finančného objemu v mesiacoch november a december viac poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Znížia sa tak ich počty na čakacej listine na plánovaný výkon. Kapacitné aj personálne možnosti ústavu to umožňujú, preto ide o významný krok v prospech poistencov najväčšej zdravotnej poisťovne.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.


