Košický kraj podpísal nové zmluvy s dopravcami, platiť začnú od 1. apríla
Predseda Košického samosprávneho kraja (KSK) Rastislav Trnka podpísal nové zmluvy s úspešnými uchádzačmi verejného obstarávania na zabezpečenie prímestskej autobusovej dopravy. Súťaž vyhrali dopravcovia Arriva Michalovce a eurobus. Nové zmluvy budú účinné od 1. apríla, platiť budú nasledujúcich sedem rokov s možnosťou opcie na ďalšie tri roky. Informovala o tom Košický samosprávny kraj.
Víťazní dopravcovia sa podpisom zmluvy zaviazali zvyšovať kvalitu služieb a komfort pri cestovaní prímestskou autobusovou dopravou. „Aj keď bol proces verejného obstarávania náročný a jeho príprava trvala dva roky, súťaž sa nám podarilo zorganizovať tak, že na rozdiel od niektorých iných vyšších územných celkov sme ju dotiahli do úspešného konca bez väčších komplikácii. Pre obyvateľov nášho kraja sme týmto krokom zabezpečili bezproblémové a plynulé cestovanie regionálnou autobusovou dopravou. Od začiatku platnosti zmlúv ostáva v platnosti súčasná tarifa aj cestovné poriadky, avšak cestujúci postupne dostanú vyšší komfort pri cestovaní,“ povedal predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Spoločnosť Arriva Michalovce bude naďalej prevádzkovať prímestskú autobusovú dopravu v oblasti Košice Východ, ktorá zahŕňa regióny Zemplín, Sobranecko a Medzibodrožie. Spoločnosť eurobus bude obsluhovať oblasť Košice Západ v regiónoch Spiš, Gemer a okolie Košíc.
Predpokladaná hodnota zákazky vrátane využitia opcie predstavuje takmer 457 miliónov eur. Suma, ktorá vzišla z verejného obstarávania je v prípade spoločnosti Arriva Michalovce 1,527 eura za jeden kilometer a v prípade eurobusu je to 1,5523 eura za jeden kilometer. Pre porovnanie, v Bratislavskom kraji sa cena za jeden kilometer po novom pohybuje na úrovni 1,7673 eura, v Žilinskom kraji je to v priemere 1,71 eura za kilometer.
Dopravcovia budú mať od začiatku apríla povinnosť modernizovať vo vozidlách vybavovací systém, čo urýchli nástup cestujúcich a skráti čas prepravy. Minimálne polovica autobusov bude klimatizovaná, pričom tento podiel sa bude každý rok zvyšovať o päť percent, takže na konci platnosti zmlúv budú jazdiť už len klimatizované vozidlá. Dopravcovia tiež budú povinní zabezpečiť maximálny priemerný vek vozidiel, ktorý nesmie presiahnuť deväť rokov, podmienkou je aj zabezpečenie nízkopodlažných autobusov v objeme 15 percent.
Zdroj: (SITA, qq;mlu)
Odporúčané články
Pri príležitosti 106. výročia vzniku Československej republiky sa v pondelok 28. októbra uskutočnilo v Košiciach slávnostné stretnutie pri sochách Tomáša Garrigue Masaryka a Milana Rastislava Štefánika, dvoch významných osobností, ktoré stáli pri zrode spoločného štátu Čechov a Slovákov.
Hlavné kroky nutné pre rozvoj vodárenstva sú v rukách štátu – musí si začať plniť svoje záväzky, nastaviť zmysluplnú reguláciu, zamedziť politikárčeniu a vnášaniu chaosu do odborných tém. Akokoľvek sú tieto kroky potrebné, vodárenské spoločnosti ich namiesto štátu urobiť nemôžu a kým ich neurobí štát, vodárenské spoločnosti budú problémy ďalej tlačiť pred sebou a kríza vodárenstva sa bude ďalej prehlbovať. Zhodli sa na tom spíkri na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve.
Predseda strany Hlas-SD Matúš Šutaj Eštok, pri príležitosti osláv 17. novembra zverejnil stanovisko, v ktorom vyjadril ostrú kritiku opozície, pričom poukázal na potrebu skutočnej demokracie. Vo svojich vyjadreniach nezabudol zdôrazniť hodnoty slobody a rešpektu.