Košický vidiek „trafil“ celoslovenské poradie. Aj tu vyhrala Čaputová
Okres Košice – okolie, ktorý tvorí 112 obcí a dve mestá, kopíruje celoslovenské výsledky.
Platí to o výslednom poradí kandidátov od prvej Z. Čaputovej so ziskom 39, 22 percenta ( 15 958 hlasov) až po poslednú, trinástu Bohumilu Tauchmanovú s 0,17 percentami (72 hlasov).
M. Šefčoviča, ktorý sa hlási k programu strany Smer, na košickom vidieku zakrúžkovalo 6521 voličov (16,1 percenta). Na Čaputovú tak stratil 9437 hlasov. Rozdiel ( 23,1 percenta) medzi dvoma postupujúcimi do druhého kola tak nie je taký výrazný ako v Košiciach, ale stále väčší ako v rámci celého Slovenska.
Pritom v roku 2014 mohol byť Smer s výsledkami prvého kola prezidentských volieb v okrese Košice spokojný. V prvom kole tu vyhral šéf tejto strany R. Fico. V druhom kole už uspel A. Kiska.

Čítajte aj:
[ad][/ad]Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.


