Kostol sv. Michala je druhou najstaršou zachovalou stavbou v meste
Kostol svätého Michala (do roku 2006 nazývaný Kaplnka sv. Michala) patrí medzi architektonické a historické klenoty nášho mesta. Niektoré náznaky románskej architektúry a architektonický výskum dokazujú, že stavba mohla vzniknúť v rokoch 1340 až 1380, teda v čase, keď v susedstve ešte jestvoval jednoloďový románsky kostol, predchodca dnešného Dómu sv. Alžbety. Pôvodne cintorínska kaplnka je teda po Kostole dominikánov druhou najstaršou stavbou v meste.

Uprostred hradieb, v strede mestského cintorína, si kostolík nechali postaviť košickí mešťania. Spočiatku plnil aj funkciu kostnice (karneru). Stiesnený priestor cintorína si totiž vynútil viacnásobné využitie hrobových parciel, kostry z predošlých hrobov preto ukladali do suterénu (ossaria) Kostola sv. Michala.

Vzácnu pamiatku predstavujeme v rámci projektu Premeny Košíc. Vznikol vďaka ústretovosti a pochopeniu Jána Gašpara, vášnivého zberateľa pohľadníc, znalca histórie nášho mesta, riaditeľa Štátnej vedeckej knižnice v Košiciach, autora nesmierne cennej publikácie Košice – pohľady do histórie mesta (vydal Region Poprad, spol. s. r. o. v roku 2011), z ktorej sme s jeho súhlasom čerpali. Veríme, že seriál vám pomôže zorientovať sa v spletitých dejinách Košíc a prispeje šíreniu lokálpatriotizmu, ktorý je jednou z charakteristík nás, Košičanov.
Odporúčané články
Oddnes je časť parkovacích miest na Berlínskej ulici v košickej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce spoplatnená. Ako informovala mestská časť na sociálnej sieti, k danému riešeniu dospeli po dlhoročných sporoch na základe dohody medzi mestskou časťou, mestom Košice a súkromným vlastníkom pozemkov, spoločnosťou MPV Družstvo.
Krajiny Organizácie Severoatlantickej zmluvy (NATO) v stredu prisľúbili nákup amerických zbraní pre Ukrajinu v hodnote stoviek miliónov dolárov. Ruského prezidenta Vladimíra Putina zároveň vyzvali, aby prestal so „siláckymi rečami“ a začal vážne mierové rokovania.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.