Kritickým hladom trpelo minulý rok okolo 155 miliónov ľudí, podľa OSN sa situácia v budúcnosti zhorší
V porovnaní s rokom 2019 čelilo kritickému hladu približne o 20 miliónov ľudí viac.
Minimálne 155 miliónov ľudí čelilo v roku 2020 kritickému hladu. Uviedla to v stredu správa 16 organizácií, ktorá skonštatovala, že výhľad pre tento rok je rovnako pochmúrny alebo dokonca horší.
Správa sa zameriava na 55 štátov sveta, ktoré prijímajú dovedna 97 % svetovej humanitárnej pomoci. Uvádza sa v nej, že potravinové krízy v minulom roku ešte viac zvýraznili dlhotrvajúce konflikty, hospodársky pokles v dôsledku pandémie ochorenia COVID-19 a extrémy počasia. V porovnaní s rokom 2019 čelilo kritickému hladu približne o 20 miliónov ľudí viac.
Až dve tretiny osôb čeliacich kritickému hladu boli vlani v desiatich krajinách, resp. oblastiach – Kongo, Jemen, Afganistan, Sýria, Sudán, severná Nigéria, Etiópia, Južný Sudán, Zimbabwe a Haiti.
„Počet ľudí, ktorí čelia akútnej potravinovej neistote a potrebujú urgentnú pomoc s jedlom, výživou a živobytím, stúpa. V 21. storočí nie je miesto pre hlad. Musíme vyriešiť hlad a konflikty. Pokiaľ nezačneme hľadať politické riešenia konfliktov, počet ľudí, ktorí potrebujú humanitárnu pomoc, sa bude neustále zvyšovať,“ napísal generálny tajomník Organizácie Spojených národov (OSN) António Guterres.
Zdroj: Webnoviny.sk (bh)
Odporúčané články
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od obnovy úpravne vody v Stakčíne po výhru dvoch Košičaniek na svetovom šampionáte v kickboxe. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.
Vstúpiť do Diskusie
(0 komentárov)