Križovatka VSS zatiaľ uzavretá nebude. Polícia nesúhlasí s dočasným riešením dopravy – aktualizované
Počas včerajšieho kontrolného dňa na stavbe modernizácie košických električkových tratí (MET) rezonovala aj otázka pripravovanej celkovej uzávery križovatky VSS.
Križovatka VSS však zatiaľ uzavretá nebude. Polícia nesúhlasí s dočasným riešením dopravy. „Na základe aktuálnych informácií z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, rekonštrukcia križovatky VSS nemôže začať. Prezídium Policajného zboru Slovenskej republiky totiž nesúhlasí s dopravným riešením, ktoré v súvislosti s uzáverou križovatky navrhol dopravný expert Ing. Pavel Titl, autor projektu dočasného dopravného značenia v rámci stavby MET. Nezapracoval do projektu pripomienky Prezídia Policajného zboru SR, ktoré dostal približne pred mesiacom,“ uvádza sa v stanovisku, ktoré nám zaslala hovorkyňa mesta Košice Linda Šnajdárová.
Spoločnosť Eurovia, ktorá je zhotoviteľom stavby, príčiny výhrad polície k projektu nekonkretizovala. Z jej vyjadrenia však vyplýva, že nedostatky boli v dopravnom značení.
“Zhotoviteľ zapracuje všetky požiadavky Prezídia policajného zboru ohľadom dočasného dopravného značenia tak, aby nebol ohrozený termín stavebných prác,” uviedla pre KOŠICE:DNES hovorkyňa Eurovie Lenka Kubejová.
Až neskôr sa na svojej facebookovej stránke k problému vyjadril aj autor projektu Pavel Titl.
„K dnešnému dňu nemohlo Ministerstvo dopravy a výstavby SR vydať uzávierkové rozhodnutie pre čiastočnú uzávierku križovatky VSS, nakoľko neobdržalo súhlasné stanovisko Prezídia policajného zboru Bratislava k projektu dočasného dopravného značenia, ktoré som spracoval, ako v stupni projektu pre stavebné povolenie a realizáciu stavby, tak aj doplnené o obchádzky a odklony dopravy podľa požiadaviek KDI Košice.
Pôvodný projekt Dočasného DZ pre túto stavbu – uzavretie križovatky VSS – bol Prezídiom PZ odsúhlasený 30. marca 2016, a má ho Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Bohužiaľ, ja som ho nemal, podarilo sa mi získať až dnes a tak som sa mohol oboznámiť aj s pripomienkami, ktoré prezídium malo.

Samozrejme, že projekt navrhol úpravu dopravného značenia pre prvú etapu prác, to je uzavretie križovatky a presmerovanie dopravy. Následné dopravné obmedzenia – napr. počas úprav stredových ostrovčekov – sa neriešili, lebo už ako bolo prezentované, v križovatke sa nachádza množstvo inžinierskych sietí, ktorých ochrana či preložka si bude vyžadovať množstvo ďalších dopravných obmedzení, pričom snahou zhotoviteľa je zabezpečiť prejazdnosť pravých odbočení v maximálne možnej miere a pokiaľ možno v dvoch jazdných pruhoch. Toto sa ale bude riešiť počas realizácie stavby, rozvrhnutej na 5 mesiacov.
A ku konkrétnym pripomienkam prezídia k návrhu dopravného značenia: Prikladám dva výrezy z projektu, vpravo je navrhované dopravné značenie, bežne videné na Slovenských cestách /vrátane už realizovanej časti stavby MET na uliciach B. Němcovej a Zimnej/, odsúhlasené KDI Košice, vľavo je požadované dopravné značenie Prezídiom PZ.
Bohužiaľ, toto je príčina, prečo Ministerstvo dopravy a výstavby SR nemohlo do dnešného dňa vydať Uzávierkové rozhodnutie križovatky VSS. Napriek tomu, že ako opakujem, prezídium ešte vlani tento projekt odsúhlasilo a súhlasilo s vydaním Určenia DZ ministerstvom.
Žiadosť na Ministerstvo dopravy a výstavby SR o vydanie Určenia DZ a uzávierku križovatky som zaslal v zastúpení zhotoviteľa dňa 6. 2. 2017, spolu s kladným stanovisko ODI Košice – okolie a KDI Košice. Škoda, že ministerstvo si opätovne vyžiadalo súhlas od prezídia, hoci toto ho v marci 2016 vydalo.
Verím, že po dnešných telefonátoch a emailovej korešpondencii s PPZ a MDV SR sa problém vysvetlil, a požadovaná uzávierka bude k posunutému termínu 4. 3. 2017 ministerstvom vydaná. Osobne si myslím, že uzavretie tohto dopravného uzla a presmerovanie dopravy cez víkend pred týždňom jarných školských prázdnin je výhodnejšie ako v pôvodne navrhnutý pondelok ráno.“
(JV)
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Invalidná dôchodkyňa Zlatica Labancová sa po smrti manželka a dcéry stará o dve vnúčatá a svoju ďalšiu postihnutú dcéru. Aj napriek problémom urobila všetko preto, aby vnúčatá neskončili v detskom domove. Doposiaľ bývali v unimobunke v zariadení Oáza – nádej pre nový život v Bernátovciach, kde si kúrili drevom.
Počet pacientov vyžadujúcich dialýzu na Slovensku opäť stúpol. Najnovšie údaje Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) ukazujú, že v roku 2024 bolo na pravidelnej dialyzačnej liečbe 4 445 ľudí, čo predstavuje nárast o 2,7 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, čo potvrdzujú aj dáta. K 29. októbru 2025 jazdilo po slovenských cestách už takmer 24 000 batériových elektromobilov (BEV). Spolu s tým sa rozširuje aj sieť verejného nabíjania, ktorá ku koncu septembra 2025 dosiahla 2 919 nabíjacích bodov. ZSE Drive výrazne prispieva k nárastu nabíjacích bodov ako aj k zmene kvality nabíjacej infraštruktúry – cielene buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom nad 150 kW. Jedným z ďalších strategických bodov v sieti ZSE Drive je aj novo otvorený nabíjací HUB v OC Optima Košice, ktorý prepája vysoký výkon s každodenným komfortom zákazníka.