Kto je zodpovedný za zmluvu s EEI?
Mestský poslanec Miloš Ihnát (nezávislý) sa na minulotýždňovom zastupiteľstve niekoľkokrát pýtal, na koho hlavu padá príprava, kontrola a podpísanie nájomnej zmluvy s parkovacou spoločnosťou EEI, ktorá bola viackrát označená ako neplatná.
„Budem trvať na tom, aby som dostal odpovede na otázky, kto konkrétne v roku 2012 posudzoval právnu stránku zmluvy a kto nesie zodpovednosť za to, že bol porušený zákon,“ dožadoval sa odpovedí M. Ihnát. Na zastupiteľstve sa ich nedočkal. Viceprimátor Martin Petruško mu sľúbil, že ich dostane do konca týždňa poštou. Poslanec odpovede naozaj dostal. No neuspokojili ho.
„Všetky podklady na vyhlásenie súťaže na výber externého operátora na prevádzkovanie parkovania vrátane posúdenia právnych aspektov pripravovala vo vlastnej réžii Správa majetku mesta Košice (SMMK). Samotný návrh zmluvy bol spracovaný a predložený spoločnosťou EEI. Materiál na rokovanie zastupiteľstva, ktoré schválilo podpísanie zmluvy, opäť spracovala SMMK výlučne vo vlastnej réžii,“ píše sa v reakcii mesta.
[ad][/ad]Meno konkrétneho pracovníka vraj poslancovi vzhľadom na zákon o ochrane osobných údajov nemôžu poskytnúť. Zamestnanci mesta podľa magistrátu nie sú v pracovnoprávnom vzťahu voči poslancom mestského zastupiteľstva a nie sú im osobne zodpovední za výkon práce.
Miloš Ihnát sa však podľa vlastných slov opiť rožkom nedá. „Mám v pláne zaujímavý právny krok, ktorý ešte nechcem rozvádzať. Bude to prekvapenie najmä pre vedenie mesta.“
Odporúčané články
Od 1. januára 2025 vstupuje do platnosti novela školského zákona, ktorá zamedzí používanie mobilných telefónov na školách. Ministerstvo školstva SR prichádza s balíkom podporných opatrení, ktoré majú školám a rodičom pomôcť zvládnuť túto zmenu. Súčasťou opatrení sú usmernenia, informačné materiály aj špeciálne školenia pre pedagógov.
Poslanci Národnej rady SR Anna Záborská a Richard Vašečka predložili do parlamentu návrh zákona, ktorý by zásadne zmenil pravidlá interrupcií na Slovensku. Zákonodarcovia navrhujú znížiť maximálnu zákonnú lehotu na vykonanie interrupcie z doterajších 12 týždňov na iba 8 týždňov.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.