Kultúrne centrá rozšírujú rozsah podnikania

Mestskej príspevkovej organizácii K13 poslanci na pondelkovom zastupiteľstve rozšírili rozsah podnikateľskej činnosti. K doterajším 13 oblastiam pribudli dve nové služby súvisiace s využívaním Audiovizuálneho centra v Kasárňach/Kulturparku a vykonávaním mimoškolskej vzdelávacej činnosti. K13 s približne dvojmiliónovým rozpočtom ročne ponúka asi 400 podujatí.
Mestskí poslanci tak umožnili Audiovizuálnemu centru v Kasárňach/ Kulturparku ponúkať svoje zariadenie pre spracovanie obrazového a zvukového záznamu aj externým záujemcom za odplatu. „Tým, že dnes už naplno funguje, je možné si ho prenajať na činnosti spojené s natáčaním a spracovávaním audiovizuálnych nahrávok,“ spresnil pre košice:dnes riaditeľ K13 Ján Kováč.
Podľa jeho slov sa počas roku 2015 naplno rozbehli aj tri destské KidLaby, ďalšie pribudnú na jeseň: „Nenahrádzame centrá voľného času, ponúkame niečo viac. Podstatou KidLabov je, že prizývame na workshopy umelcov z rôznych žánrov, ktorí sa podieľajú na podujatiach K13, deťom tým umožňujeme spolupracovať so známymi osobnosťami. To je dôvod, prečo sme potrebovali rozšíriť predmet podnikania o tieto činnosti.“
Úlohou Košických kultúrnych centrier K13 je riadiť, spravovať a napĺňať programom Kasárne/Kulturpark, Kunsthalle, amfiteáter aj osem výmenníkov SPOTs. Zriaďovateľská listina jej ale umožňuje aj vedľajšiu podnikateľskú činnosť.
„Ako mestská príspevková organizácia získavame prostriedky na svoj chod z viacerých zdrojov – z mestského rozpočtu, z ministerstva kultúry a z vlastnej činnosti. Tým, že sme po zhodnotení prvého roku fungovania K13 identifikovali nové potenciálne trhové príležitosti, potrebovali sme ich legislatívne ošetriť,“ vysvetlil dôvod rozšírenia podnikateľských aktivít riaditeľ K13.
Foto: KidLab
Odporúčané články
Pýtali sme sa Košičanov, ako si predstavujú svoju štedrovečernú večeru. Dali sme im na výber medzi rezňom a rybou. Väčšina sa prikláňala k rezňu a jeden manželský pár bude mať na stole dokonca hneď všetko, aj vyprážané rezne aj rybu, aby si každý prišiel na svoje. Ako je to u vás doma?
Predvianočné obdobie v meste často pripomína nekonečný kolotoč nákupov. Ale stačí sa na chvíľu zastaviť a zistiť, že dôležité veci máme úplne inde než v regáloch obchodov. Hoci sú výklady plné lákavých ponúk, Košičania majú o ideálnom darčeku celkom inú predstavu. Ukazuje sa, že pre väčšinu z nás sú tie najvzácnejšie veci také, ktoré sa pod stromček do baliaceho papiera zabaliť nedajú.
Rozsvietením vianočného stromčeka na Hlavnej ulici pri Immaculate a otvorením trhov sa začala v Košiciach šíriť sviatočná atmosféra. Pýtali sme sa preto Košičanov, aký rozpočet majú pripravený na kúpu vianočných darčekov.