KVP vyhralo nové ihrisko
Sídlisko KVP vyhralo začiatkom marca súťaž o výstavbu detského ihriska Žihadielko, ktorú pravidelne organizuje obchodný reťazec Lidl. Súťaž trvala štyri týždne a sprevádzala ju intenzívna kampaň občanov a rôznych firmy a organizácií.
Mestská časť získala vyše 400-tisíc hlasov od 15 865 hlasujúcich. Do výzvy sa zapojili aj sídliská Ťahanovce a Furča, ale neúspešne. Sídlisko KVP tak získalo historicky ako prvé ihrisko tohto druhu v hodnote 87-tisíc eur nielen pre Košice, ale aj pre celý Košický kraj. Starosta sa stretol so zástupcami spoločnosti, s ktorými prebrali detaily jeho umiestnenia a vzhľad.
Proti vandalom
Detské ihrisko vyrastie vedľa ZŠ Starozagorská, kde ešte do roku 2014 strašil skelet bývalej plavárne. Plocha by mala byť k stavebným prácam odovzdaná 1. apríla a ihrisko odovzdané do 1. júna, na Medzinárodný deň detí. Spoločnosť postaví ihrisko na vlastné náklady. Mestská časť sa musí postarať o prípravu staveniska a všetky povolenia.
„Už som poslal všetky žiadosti o vyjadrenie pre výstavbu inžinierskych sietí,“ uviedol starosta mestskej časti KVP Ladislav Lörinc. Miesto bude monitorované kamerovým systémom aby sa zamedzilo vandalizmu, čo zaplatí samospráva z vlastných nákladov.
Veľkolepá oslava
Spoločnosť počas roka sprevádzkuje dokopy 10 podobných ihrísk. Prvé z nich otvorí práve na Sídlisku KVP a oslavy budú vo veľkom štýle. „Pravdepodobne zaznamenali našu eufóriu okolo súťaže a vidia tu aj marketingový potenciál. Preto na otvorenie príde generálny riaditeľ Lidlu a spoločnosť zabezpečí kompletné podujatie na deň detí,“ uviedol starosta. Podľa skúsenosti spoločnosti sa na otvorení očakáva účasť približne 2 500 ľudí.
Ťažké začiatky
Lörinc spomína na začiatky, kedy ich čísla boli podobné s Ťahanovcami a Furčou, no potom začali s marketingovou stratégiou. „Našlo sa tu zopár občanov, ktorí začali aktívne robiť osvetu a zrazu sme ich predbehli. Vtedy som sa do toho intenzívnejšie zapojil aj ja a podarilo sa nám presvedčiť aj pána primátora a župana, aby projekt tiež troška potlačili,“ hovorí novozvolený starosta.
[ad][/ad]Pomohla masívna kampaň
Spustila sa doslova reklamná kampaň, ktorá zahŕňala bilboardy, city lighty a rozdalo sa 40-tisíc letákov. Starosta priznal, že v rámci kampane siahol do svojho vrecka.
„Podobne to bolo aj pri niektorých firmách alebo mojich známych, ktorí na vlastné náklady vytlačili výzvy a lepili ich po bránach na celom východnom Slovensku,“ uviedol starosta. Na sociálnych sieťach sa vytvorili skupiny, kde ľudia vyzývali na hlasovanie. Angažovali sa mamičky, hlasovať začali aj školy.
Žihadielko bolo už pomaly všade. „Časom to už bolo síce otravné, ale mal som kamarátov, ktorí ráno vstali, automaticky zahlasovali a už si nevedeli bez toho predstaviť život,“ usmieva sa Lörinc.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Mesto Košice priťahuje svojou unikátnou atmosférou nielen svojich obyvateľov, ale aj návštevníkov z celej krajiny a okolia. Historické ulice starého mesta sú živým plátnom, na ktorom sa miešajú stopy minulosti s pulzujúcim dneškom.
Slovenská reprezentácia hokejistov do 18 rokov si po roku zopakuje semifinálovú účasť na majstrovstvách sveta tejto vekovej kategórie. Mladí slovenskí hokejisti vo fínskom Vantaa totiž vo štvrťfinále zdolali rovesníkov z Česka 3:2 a počas víkendu ich čakajú súboje o medaily. Vlani Slováci obsadili nepopulárnu 4. priečku.
Mesto Košice zahájilo proces hĺbkovej analýzy fungovania svojej samosprávy. Na stretnutí, ktoré sa konalo 29. apríla za účasti predstaviteľov mesta, akademickej obce, Ministerstva vnútra SR, Najvyššieho kontrolného úradu SR a Creative Industry Košice (CIKE), boli predstavené prvotné dáta. Tie odhalili nerovnosti v efektivite práce medzi zamestnancami mesta a mestských častí.