Ľadový expres už nestačí záujmu turistov
Taký záujem o špeciálny letný turistický vlak organizátori nečakali. Prvé dve jazdy Ľadového expresu z Košíc k Dobšinskej ľadovej jaskyni boli beznádejne vypredané.
Mimoriadny vlak je výsledkom spolupráce organizácie cestovného ruchu Košice Región Turizmus a Železničnej spoločnosti Slovensko. Začal premávať z košickej železničnej stanice v prvú júlovú sobotu. Hneď zaznamenal obrovský záujem verejnosti. Osemdesiat miest sa vždy vypredalo v priebehu týždňa v online predpredaji alebo v Regionálnom informačnom bode na Hlavnej. Do vlaku prišli ďalšie desiatky cestujúcich, ktorí si chceli kúpiť lístky priamo v súprave.
Nová zastávka Mlynky
„Enormný záujem potvrdzuje, že naše neustále úsilie o zlepšovanie dostupnosti atraktívnych lokalít si nachádza svojho adresáta. Pochopiteľne nás to teší, zároveň však chceme dopriať cestujúcim čo najväčší komfort a pokojný presun tam i nazad. Preto sme po prvej jazde začali so železničiarmi rokovať o navýšení kapacity vlaku,“ povedala výkonná riaditeľka Košice Región Turizmus Lenka Vargová Jurková.
Túto sobotu už vypravia klimatizovanú súpravu s kapacitou 170 miest. Odchod z košickej stanice je o 7:56. Cestujúci môžu okrem konečnej zastávky pri Dobšinskej ľadovej jaskyni vystúpiť aj v Kysaku, Margecanoch aj na zastávkach Dedinky a Stratená. Pridali aj novú zastávku Mlynky. Rovnaké možnosti sú aj pri spiatočnej jazde.
Jednosmerný lístok pre dospelého stojí päť eur, deti a dôchodcovia zaplatia tri eurá. Ľadový expres sa vracia do Košíc o tri štvrte na sedem večer. Na spoznávanie južnej časti Slovenského raja tak majú turisti k dispozícii takmer sedem hodín.
Odporúčané články
Obyvatelia mestskej časti Košice-Juh si môžu vychutnať korčuľovanie na novootvorenej ľadovej ploche na Alejovej ulici.
Knižnica pre mládež mesta Košice v novembri spustila komunitný projekt Rozmanitosť ľudskosti 2024. Cieľom je podporiť a povzbudiť k čítaniu aj deti s poruchami učenia či čítania.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.