Ľudia by mali dať najavo, že extrémizmus a radikalizmus v demokratickej spoločnosti nemá miesto, tvrdí Naď
Verejnosť by mala dať podľa ministra obrany SR Jaroslava Naďa (OĽaNO) najavo, že extrémizmus a radikalizmus v demokratickej spoločnosti nemá miesto. Uviedol to pri príležitosti 32. výročia Nežnej revolúcie pri Pamätníku popravených a umučených politických väzňov komunizmu na cintoríne v bratislavskej Vrakuni, kde sa dnes uskutočnila pietna spomienka. Ako informovala hovorkyňa ministerstva obrany Martina Kovaľ Kakaščíková, pamiatku týchto obetí si položením venca uctil aj Naď.
„Toto miesto a pamiatka na všetky obete komunistického režimu sú bolestivou spomienkou, ktorá je spätá so 17. novembrom. Uctime si tých, ktorých odvaha predčila strach a obavy z vyjadrenia vlastného názoru,“ povedal Naď s apelom na spoločnosť, aby si nikdy neprestala vážiť a ctiť slobodu, demokraciu a mier. Tie podľa neho nie sú a nikdy nesmú byť samozrejmosťou. Doplnil, že konanie každého by malo prispieť k budúcnosti bez strachu. Ľudia by mali dať najavo, že extrémizmus a radikalizmus v demokratickej spoločnosti nemá miesto.
Zdroj: (SITA, adz;DSe)
Odporúčané články
Vo štvrtok 7. novembra 2024 sa uzavrela tohtoročná sezóna v Komunitnej záhrade Denného centra na Laboreckej ulici v Košiciach. Nadšenci záhradníctva sa zhromaždili, aby vykonali posledné práce na zazimovanie záhrady.
Mestská časť Košice – Nad jazerom sa tento rok prvýkrát zapojila do ušľachtilého projektu Ponožkový október. Cieľom tejto charitatívnej akcie je pomôcť ľudom bez domova a tým, ktorí žijú v zložitých podmienkach, zvládať kruté zimné obdobie bez nebezpečenstva omrzlín a v chladnom počasí. Najviac párov požiek doniesli deti z materskej školy na Dneperskej ulici.
Dňa 18. novembra 2024 sa v priestoroch Kasárne Kulturpark uskutoční konferencia EDUKOŠICE 2030, ktorá prináša jedinečnú príležitosť pre odborníkov z oblasti vzdelávania, rodičov a pedagógov diskutovať o výzvach a trendoch, ktoré čakajú školstvo v nadchádzajúcich rokoch. Konferencia je zameraná na kľúčové otázky budúcnosti vzdelávania, ktoré ovplyvnia každodenný život a profesijný rast ďalších generácií.