Matovič bude rokovať s Doležalom o rozpočte na roky 2022 až 2024

Príprava štátneho rozpočtu na roky 2022 až 2024 bude témou rokovania ministra financií Igora Matoviča (OĽaNO) s ministrom dopravy a výstavby Andrejom Doležalom (nominat Sme rodina). Pre agentúru SITA to potvrdilo ministerstvo financií s tým, že predmetné stretnutie sa uskutoční tento týždeň. Minister dopravy v utorok informoval, že pôjde o ich prvé oficiálne rokovanie a malo by sa uskutočniť pravdepodobne tento štvrtok.
Doležal už pred rokovaním s Matovičom prezradil svoj postoj a viaceré požiadavky. “Ministerstvo financií SR nevidí dôvod komentovať tieto požiadavky ešte pred oficiálnym rokovaním s ministerstvom dopravy,” uviedol rezort financií. Zároveň poznamenal, že spôsob čerpania prostriedkov na investičné výdavky ministerstiev je upravený zákonom.
Minister dopravy povedal, že bude žiadať, aby ďalší rok nezačínali s nulou v rozpočte, a to napriek zmenám v rozpočtovaní od tohto roka. “Určite nebudem súhlasiť so škrtaním výdavkov v oblasti líniových stavieb, o ostatných kapitolách sa môžeme baviť,” vyhlásil Doležal. Za absolútnu prioritu vo svojom rezorte považuje stabilizáciu železničného sektora, neznižovanie výdavkov do železničnej dopravy vo verejnom záujme a železničnú infraštruktúru.
Doležal chce tiež žiadať o zvýšenie rozpočtu pre Slovenskú správu ciest, inak nezvládne financovať investičné projekty, ktoré majú byť kryté z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra do konca roku 2023. V opačnom prípade bude nútený spustiť PPP projekt na masívnu obnovu mostov na Slovensku, ktoré sú v katastrofálnom stave. V súvislosti s Národnou diaľničnou spoločnosťou plánuje minister dopravy opäť apelovať, aby nezačínali ďalší rok s nulou v rozpočte. Myslí si, že je to nezmysel, keďže skoro každá stavba NDS prekračuje rozpočtové obdobie, čiže je potrebné mať rozpočtovo kryté investície.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) počas veľkonočných sviatkov posilňuje kapacitu vlakov, najmä na najvyťaženejšej severnej trase Bratislava – Žilina – Košice, kde už od decembra 2024 zaviedla hodinový takt.

Národná diaľničná spoločnosť pristupuje k zmene organizácie pravidelnej jarnej údržby tunelov na slovenských diaľniciach. Novinkou je, že väčšina servisných prác bude realizovaná v nočných hodinách, aby sa minimalizovali dopravné obmedzenia a zabezpečila čo najplynulejšia premávka.