Matovič verí, že nakoniec príde dohoda v rámci výdavkových limitov a dlhovej brzdy
Na výdavkových limitoch a dlhovej brzde nie je dohoda v rámci koalície. Po stredajšom rokovaní vlády to povedal minister financií Igor Matovič. Podľa jeho slov sa dohodli na alternatívnom riešení, ktoré by išlo cez iný zákon a nie cez ústavný zákon o rozpočtovej zodpovednosti. „Ja verím, že tá dobrá vôľa sa nakoniec nájde v koalícii. A na konci bude ten rok aj pol blokovaný zákon stranou SaS schválený v podobe, v akej bol predložený,“ dodal Matovič.
Parlament totiž opäť presunul návrh novely ústavného zákona o rozpočtovej zodpovednosti, ktorý je v druhom čítaní, na júnovú schôdzu. Prvýkrát rokovanie o tomto bode posunuli ešte v polovici decembra 2020, odvtedy ho stále presúvajú. Strana SaS stále trvá na daňovej brzde. Ich cieľom je, aby sa nezvyšovali daňovo-odvodové príjmy štátu, teda, aby ľudia nemuseli platiť čoraz vyššie dane a odvody.
V prvom čítaní už je návrh novely zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy, ktorým by sa mal do legislatívy zaviesť limit verejných výdavkov ako nástroj pri zostavovaní rozpočtu verejnej správy. Je teda pravdepodobné, že najprv sa schvália výdavkové limity, ktoré sú naviazané na plán obnovy, cez tento zákon. Po tomto by mala pokračovať diskusia o dlhovej, resp. daňovej brzde.
Zdroj: (SITA, qq;br)
Odporúčané články
Mesto ponúka svojim dlžníkom zbaviť sa dlhov, pričom do konca roka okrem dlžnej sumy zaplatia pokutu iba 5 eur. V priebehu tohto roka prišlo s viacerými zmenami týkajúcimi sa daní a miestnych poplatkov. V uplynulých mesiacoch začalo s využívaním moderných technológií, smart riešení a automatizovaným prístupom k databázam z Registra fyzických osôb, ktoré doposiaľ nemalo k dispozícii. Tieto nástroje mu umožnili efektívnejšie identifikovať obyvateľov, ktorí si neplnili svoju povinnosť a vyhýbali sa plateniu miestnych daní a poplatkov.
Ako prepravca informoval na sociálnej sieti, od soboty 13. decembra prestane autobusová linka 34 zachádzať na zastávku OC Optima – dolný vstup.