Mestská časť Kavečany by privítala obchvat
Kavečany trápi zlá dopravná situácia. Všetky vozidlá, ktoré jazdia do zoo, sú podľa slov starostu MČ Martina Balčíka nasmerované cez centrum. Riešením by bol podľa neho obchvat.
„Sú to miestne komunikácie, ktoré nie sú prispôsobené na to, aby zvládali takú dopravnú záťaž. Bojujeme za to, aby bol vystavaný obchvat, ktorý je v štádiu, že sa majú vykupovať pozemky od súkromných vlastníkov,“ uviedol Balčík. Projekt je zahrnutý do Stratégie rozvoja dopravy a dopravných stavieb mesta Košice. Ide o strategický dokument, ktorý definuje budúce potreby mesta Košice v oblasti dopravnej infraštruktúry. „Obchvaty predpokladané aj v platnom územnom pláne a navrhnuté k výstavbe do roku 2030 prispejú k zdravšiemu životnému prostrediu v oddelených mestských častiach Kavečany, Krásna a Košická Nová Ves,“ uvádza sa v dokumente.
[ad][/ad]Odhadovaná suma na výstavbu obchvatu je podľa starostu 5-miliónov eur. Malo by ísť o peniaze z eurofondov a časový horizont ukončenia asi 900 metrov dlhej stavby je do roku 2022. Ako ďalej povedal, MČ viackrát žiadala mesto Košice o opravu miestnych komunikácií, ktoré má v správe. „Je vydané právoplatné stavebné povolenie, takže mestu Košice vlastne nič nebráni v tom, aby komunikácie opravilo. Dúfam, že už tohto roku po viacerých prísľuboch, aj skrz to právoplatné stavebné povolenie mesto pristúpi k opravám a zrekonštruuje ulice, po ktorých premáva MHD a sú hlavnými tepnami do zoo,“ dodal Balčík.
[article slug=”parkovanie-pred-kosickou-zoo-spoplatnia”][/article](TASR, SŠ)
Odporúčané články
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.

