Mimoriadne a pravidelné vlaky ZSSK mohli na stretnutia s pontifikom prepraviť takmer 50-tisíc pútnikov
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., (ZSSK) zaviedla v súvislosti s návštevou pápeža Františka na Slovensku 95 mimoriadnych vlakov tak, aby spolu s pravidelnými spojmi na daných traťových úsekoch umožnili prepravu takmer 50-tisíc ľudí na verejné stretnutia s pontifikom.
Ako národný osobný dopravca informoval agentúru SITA, tieto vlaky mohli prepraviť v utorok v spojitosti so stretnutiami v Prešove 14-tisíc, v Košiciach skoro 16-tisíc ľudí a v stredu v Šaštíne-Strážach 18-tisíc pútnikov. Na všetky tieto podujatia s účasťou hlavy Vatikánu sa zaregistrovalo celkovo viac ako sto tisíc záujemcov zo Slovenska, ale aj zo zahraničia.
Mimoriadne vlaky na stretnutia s pápežom zabezpečila spoločnosť na základe dohody s ministerstvom dopravy a výstavby ako objednávateľom dopravných výkonov. Náklady na tieto spoje budú podľa železničiarov kryté v rámci platnej zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme. Ponuka mimoriadnych vlakov vychádzala z predpokladanej účasti a z reálnych možností národného dopravcu.
“Súčasne sme pri príprave mimoriadnych vlakov priebežne komunikovali a získavali aktuálne informácie zo strany organizátorov a samosprávy. Zabezpečenie dopravy iba pravidelnými 335 vlakmi v daných úsekoch by nebolo realizovateľné, a to najmä vzhľadom na očakávaný čas príchodu návštevníkov v období, kedy pravidelné vlaky ešte nepremávajú,” uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Pre očakávaný počet návštevníkov bolo pri individuálnej cestnej doprave na podujatia potrebné počítať s veľkými zdržaniami, dopravnými obmedzeniami a tiež s problémami s parkovaním a dostupnosťou miest stretnutí. “Pri železničnej doprave uvedené nevýhody odpadávajú vďaka samostatnej dopravnej ceste, kde železničná doprava nie je náchylná na zdržania z dôvodu dopravných obmedzení a dopravnej zápchy,” podotkol Kováč. Miesta stretnutí sú v relatívnej blízkosti železničných staníc, najmä v Šaštíne. “Navyše je železničná doprava spoľahlivá, bezpečná a ekologická, čo preferuje aj samotný Svätý Otec František,” poznamenal hovorca.
ZSSK v súvislosti s aktuálnou situáciou spojenou s ochorením COVID-19 prijala vo vlakoch množstvo opatrení, aby sa predišlo šíreniu nákazy. “Od začiatku prepuknutia pandémie v maximálnej možnej miere všetkými prostriedkami zabezpečujeme, aby vlaky spĺňali najvyššie štandardy hygieny a bezpečnosti,” ubezpečuje Kováč. Cestujúci sú stále povinní nosiť vo vlakoch rúška, alebo šál či šatku, a mať prekrytý nos aj ústa počas celej cesty. Na nevyhnutný čas, keď sa cestujúci chce napiť alebo najesť, je možné si rúško odložiť. To isté platí pri kontakte v pokladniciach pri nákupe cestovných dokladov. “ZSSK sa spolieha na ohľaduplnosť a zdravý rozum cestujúcich, pretože cestovanie vlakmi je také bezpečné, ako sa sami správame. Dôležité je, aby sa zodpovedne k sebe i ostatným správali aj cestujúci,” dodal hovorca.
Zdroj: (SITA, be;su)
Odporúčané články
Zamestnávatelia a študenti sa na pôde Univerzity Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ) v Košiciach stretnú počas Dňa kariéry. Ôsmy ročník podujatia sa uskutoční v stredu 10. apríla, jeho hlavnou témou bude Kariéra na Slovensku. Ako ďalej informovala hovorkyňa UPJŠ Laura Hoľanová, Deň kariéry sa začne o 9:30 v areáli Filozofickej fakulty UPJŠ, v budove Sokrates.
Mesto Košice bude jediným slovenským mestom, v ktorom koordinovane sčítajú ľudí bez domova. Ako samospráva informovala, ide o projekt, ktorý vznikol v rámci iniciatívy EPOCH – Európskej platformy boja proti bezdomovectvu. Financovaný je z grantovej výzvy Európskej komisie.
Finančné prostriedky, ktoré sľúbil podpredseda vlády a minister životného prostredia SR Tomáš Taraba v objeme 600 miliónov eur na dekarbonizáciu U. S. Steel Košice, sa nepodarí z objektívnych dôvodov vyčerpať. Informoval o tom Taraba a dodal, že na prostriedky z prvej tranže v objeme vyše 300 miliónov eur, ktoré boli určené pre železiarne, vyhlásia novú dekarbonizačnú schému pre slovenské podniky.