Ministerka Kolíková sa v súvislosti s Matovičovým zákonom nemôže obrátiť na Ústavný súd SR
Ministerka spravodlivosti SR Mária Kolíková (nom. SaS) zdôraznila, že nemá oprávnenie obrátiť sa na Ústavný súd SR, aby prehodnotil návrh zákona, ktorý pripravil minister financií Igor Matovič (OĽaNO). Reagovala tak počas rokovania vlády na to, že parlament v utorok 24. mája v zrýchlenom legislatívnom konaní schválili zákon o financovaní voľného času dieťaťa, zvýšenie prídavku na dieťa, ako aj daňového bonusu na nezaopatrené deti.
„Ten materiál je súci na to, aby sa dostal pred ústavný súd a aby o ňom súd konal. Myslím si, že by to pre našu krajinu bolo dobré. Ja to oprávnenie nemám a nepripravujem žiadny návrh,“ podčiarkla Kolíková. Na otázku, či komunikuje v danej veci s prezidentkou SR Zuzanou Čaputovou podotkla, že ide o priestor prezidentky, ktorý by mal ostať iba jej.
Kolíková tiež uviedla, že chce počkať, aký bude postup pri danom legislatívnom návrhu, ktorý označila za procesne pochybný. Je presvedčená, že daný návrh má vážne, vecné nedostatky, okrem toho, že má trpieť samospráva, nie je to adresná pomoc pre tých, ktorí to potrebujú. „Ja by som teraz nepredbiehala udalosti a nechcem ísť určite na barikády. Nie som spokojná s touto situáciou ani v rámci koalície, ale počkajme si, aký bude vývoj,“ zhodnotila.
Zdroj: (SITA, adz;DSe)
Odporúčané články
V mestskej časti Myslava sa uskutočnila modernizácia verejného osvetlenia, ktorá má zlepšiť bezpečnosť cestnej premávky a chodcov.
Cestujúca verejnosť využívajúca slovensko–ukrajinský cestný hraničný priechod Ubľa – Malyj Bereznyj by mala zbystriť pozornosť. Dňa 18. novembra 2024 v čase od 9:00 do 13:00 bude na tomto priechode dočasne pozastavená prevádzka z dôvodu nevyhnutných elektroinštalačných stavebných prác.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.