Modernizácia na pošte má skrátiť čakanie
Elektronická forma poradovníka na Hlavnej pošte v Košiciach vyvolala zmiešanú odozvu u zákazníkov. Staršia generácia zmenu neprijala s radosťou.
Slovenská pošta prišla v Košiciach s novinkou, ktorá má pomôcť pri dlhých čakaniach v radoch. Dve budovy na Poštovej a Humenskej ulici majú od začiatku týždňa nainštalovaný vyvolávací systém, zákazník si z elektronického zariadenia vyberá poradové číslo. To ho pošle k okienku, kde si vybaví svoju záležitosť.

Okienko priradia podľa služby
Martina Macková, hovorkyňa Slovenskej pošty, uviedla, že sa zmenou snažia vyjsť v ústrety klientom. „Na vybraných poštách inštalujeme moderný vyvolávací systém, ktorý smeruje zákazníkov k priehradkám podľa zvolenej služby,“ informovala Macková. Doplnila, že v prípade potreby sú zákazníkom k dispozícii zamestnanci pošty, ktorí budú pri zavádzaní novinky asistovať.
U zákazníkov sa však v prvý deň stretol vyvolávací systém s prevažne zápornými reakciami, najmä od starších ľudí. Zamestnanci pošty predpokladajú, že Košičania si budú na zmenu zvykať minimálne nasledujúci polrok. Zákazníkom majú pri novom spôsobe prístupu k okienkam asistovať ešte ďalší mesiac.
[ad][/ad]Anketa: Ako vnímate modernizáciu vyvolávacieho systému na pošte?

Mária
Nebola som na zmenu pripravená, ale možno to pomôže. Netvorili sa už rady, ale všetci sme sa v hale točili dookola, ešte sme nepoznali, ako to funguje.

Michal
Dlho už som to zamestnancom rozprával, aby to zaviedli. Je to Murphyho zákon, keď sa prídete postaviť do radu, tak stretnete niekoho, kto mal plno agendy a vedľajší rad sa hýbe rýchlo. Teraz prídete, zoberiete si číslo a vyvolajú vás, podobne ako v banke. Chválim si to.

Zdenka
Nikto sa mi teraz netlačí za chrbtom pri priehradke a je to prehľadné. Myslím si, že je to aj rýchlejšie.

Mária
Nový systém nie je dotiahnutý do konca, lebo nie jasné, pri ktorej priehradke mám čakať. Prvý zážitok je nedobrý, pretože som musela sledovať celú poštu na všetky strany, kde vyskočí moje číslo. Chýba mi tu centrálna tabuľa, ktorá by postupne ukazovala čísla, ako je to na mnohých iných úradoch.
Odporúčané články
V metropole východu vyhlásili v noci z piatka na sobotu prvý kalamitný stupeň v súvislosti s nepriaznivou poveternostnou situáciou.
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
Mesto ponúka svojim dlžníkom zbaviť sa dlhov, pričom do konca roka okrem dlžnej sumy zaplatia pokutu iba 5 eur. V priebehu tohto roka prišlo s viacerými zmenami týkajúcimi sa daní a miestnych poplatkov. V uplynulých mesiacoch začalo s využívaním moderných technológií, smart riešení a automatizovaným prístupom k databázam z Registra fyzických osôb, ktoré doposiaľ nemalo k dispozícii. Tieto nástroje mu umožnili efektívnejšie identifikovať obyvateľov, ktorí si neplnili svoju povinnosť a vyhýbali sa plateniu miestnych daní a poplatkov.