Moknete na zastávkach? V súlade s projektom!
Prístrešky na vynovených zastávkach električiek Košičania kritizovali už vtedy, keď ich stavali. Zdali sa im príliš malé. Na to isté sa sťažujú dodnes.
Jedným z cieľov modernizácie električkových tratí má byť zvýšenie komfortu cestovania mestskou hromadnou dopravou. Niet pochýb o tom, že po doteraz vynovených tratiach jazdia modernejšie a pohodlnejšie električky (no bez klimatizačných zariadení), ich premávka je tichšia, informačné digitálne tabule spríjemňujú ľuďom cestovanie. Problém však Košičania vidia v príliš malých prístreškoch na električkových zastávkach.
Staršie boli lepšie
„Ak sa na zastávke zíde väčší počet čakajúcich a nebodaj začne pršať, niet šance, aby sa pod prístrešok schovali všetci. Je jednoducho príliš krátky. A ak k tomu pribudne nebodaj aj silnejší vietor, je prístrešok vlastne zbytočný. Nemá bočné steny, takže pred vetrom vôbec nechráni. Takto vyzerajú všetky zastávky na zrekonštruovanej trati od Námestia Maratónu mieru cez Komenského a Štúrovu až po železničnú stanicu. Pôvodné prístrešky boli dlhšie a mali aj bočné steny. Nechápem, prečo nedali pri rekonštrukcii také isté,“ posťažoval sa nám počas daždivého dňa cestujúci na zastávke na Hviezdoslavovej ulici.
Starším cestujúcim zasa prekáža, že na viacerých nových zastávkach nie sú lavičky, na ktoré by si počas čakania na spoj mohli sadnúť.

Podľa projektovej dokumentácie
Na problém upozorňovali Košičania už pred poldruha rokom, keď v priebehu výstavby IKD nové zastávky stavali. „Prístrešky sú zrealizované podľa projektovej dokumentácie. Veľkosti prístreškov na nástupných ostrovčekoch boli navrhnuté na základe frekvencie pohybu cestujúcich na daných zastávkach. Ich počet sa po modernizácii tratí v rámci stavby IKD dvojnásobne zvýšil, pretože predtým neboli na všetkých zastávkach,“ zdôvodňoval vtedy situáciu Miroslav Sambor z komunikačného referátu magistrátu. Práve mesto ako investor však malo projektovú dokumentáciu schváliť.
Nové sťažnosti
Po poldruha roku sa ukazuje, že nové prístrešky naozaj nestačia. Podľa našich informácií napríklad obyvatelia Kuzmányho ulice bývajúci pri zastávke Hlavná pošta poslali na magistrát žiadosť o riešenie nepostačujúcej veľkosti prístrešku a chýbajúcich bočných stien, keďže pri čakaní na spoj vôbec nie sú chránení pred poveternostnými vplyvmi. „Keď desiatky miliónov eur investovali do rekonštrukcie, pochybujem, že by sa nezvýšili peniaze na komfortnejšie zastávky,“ povedal nám jeden z nich.
Či však so svojou sťažnosťou uspejú, je otázne. „Prístrešky, ktoré sú umiestnené na električkových nástupištiach, boli osadené v rámci výstavby IKD. Pôvodne sa na týchto nástupišťach žiadne prístrešky nenachádzali. V súčasnosti sú osadené dva typy. Tam, kde to šírka nástupišťa dovoľuje, je prístrešok s bočným sklom a lavičkou. Na miestach, kde je nástupište užšie a norma to nedovoľuje, je prístrešok prechodový, bez bočného skla a lavičky,“ zdôvodňuje situáciu M. Sambor.
Na Námestí Maratónu mieru bola pôvodná zastávka dvakrát taká dlhá ako dnes, mala aj bočné steny a lavičky…
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Ako informovalo na sociálnej sieti Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach, nehoda sa stala v ranných hodinách, v smere na Furču. Vodič autobusu linky 55 dostal na namrznutej vozovke šmyk, následne prešiel do protismeru a napokon zišiel dole svahom.
Už v nasledujúcej letnej sezóne by sa návštevníci Národného olympijského centra plaveckých športov (NOCKE) mohli spúšťať z jeho novej tobagánovej veže. Pre svoje letné osvieženie budú mať na výber 55-metrový turbo alebo pomalší 90-metrový klasický tobogán.
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), a.s. informuje cestujúcu verejnosť o mimoriadnej výluke električkovej dopravy na rýchlodráhe v úseku Pereš – Vstupný areál U.S.Steel z dôvodu nevyhnutného orezu stromov.