Mrazy robili problémy električkám i novým tratiam
Poriadne mrazy, ktoré sprevádzali príchod nového roka, spôsobili problémy cestujúcim v nových električkách Vario i vodičom koľajových vozidiel. Jedni sa sťažovali na nedostatočné kúrenie, druhí zasa nadávali na nefungujúce výhybky, ktoré museli prehadzovať ručne.
Na problémy s kúrením nových električiek značky Vario LF2 plus upozornili počas tuhých mrazov viacerí Košičania. Podľa našich informácií sa nedali dostatočne vykúriť tie, ktoré dostali Košice pred letom. „Neboli v prevádzke, pretože sa čakalo na spustenie električkovej dopravy po rekonštrukcii tratí a nikomu nenapadlo kúrenie preskúšať. Začalo sa to hasiť, až keď prišli mrazy,“ dozvedeli sme sa od zdroja z prostredia dopravcov.
Opravy zadarmo
Problémy s vykurovaním nových električiek priznáva aj Dopravný podnik mesta Košice (DPMK).
„Väčšina spomínaných električiek preto prechádza servisnými prehliadkami. Ak sa pri nich potvrdí slabší výkon kúrenia, najvýhodnejším riešením bude výmena vykurovacích telies. Tú v našich dielňach zabezpečujú pracovníci dodávateľskej firmy Pragoimex s použitím vlastného materiálu. Ide o záručné opravy, teda bez vynaložených finančných prostriedkov zo strany DPMK,“ vysvetľuje hovorkyňa podniku Michaela Karaffová.
V mrazoch električky ráno „predhrejú“
Ako uviedla, všetky električky, ktoré DPMK od zistenia problému vypravil, majú kúrenie v poriadku. „Tie, na ktorých sa v depe pracuje, čiastočne na trati nahradili vozidlá iných typov. Za vzniknuté komplikácie sa cestujúcim ospravedlňujeme.“ Podľa slov hovorkyne budú počas mrazivých dní pred každou rannou výpravou v depe električky predhrievať.
Zamrznuté výhybky(?)
Nízke teploty predchádzajúcich dní s najväčšou pravdepodobnosťou narobili problémy aj novým výhybkám na električkovej trati. „Viackrát som videl vodičov električiek, ako museli prehadzovať výhybky ručne s pomocou tyče. Vraj za to môžu mrazy, počas ktorých nefungujú výhybky správne,“ informoval nás jeden z našich čitateľov.
Na príčiny porúch výhybiek na novej trati, ktoré by mali fungovať bezchybne, sme sa opýtali dopravcov. Zaujímalo nás aj to, či si uplatnia voči zhotoviteľovi reklamáciu. Odpovede sme však do uzávierky nedostali.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.
Viac než sto staromestských seniorov sa zišlo v Radničnej sále na každoročnej Katarínskej zábave, ktorú miestna samospráva zorganizovala na utuženie komunitného života.
Na známom sídlisku Luník IX sa začal odvážny projekt, ktorý môže zmeniť životy mnohých detí. Riaditeľ školy a tím trénerov spustili pred časom tréning bojových športov pre deti s cieľom nielen naučiť ich sebaobrane, ale aj poskytnúť disciplínu a perspektívu lepšej budúcnosti. Tréningy sú pritom podmienené dobrým správaním a výsledkami v škole, čím sa motivujú deti k lepšiemu zápalu pre vzdelávanie. Deti aj napriek nepriaznivým podmienkam dosahujú skvelé výsledky, pričom sa jeden zo žiakov prebojoval až na majstrovstvá sveta.