Na bývalých rýchlostných cestách začali meniť značky
Na úsekoch, ktoré pred troma mesiacmi preklasifikovali z rýchlostných ciest na cesty prvej triedy, konečne začali s výmenou dopravného značenia.
Pracovníci Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorá je správcom spomínaných ciest, nabehli na obidva úseky, ktoré boli preklasifikované. Značky menili na Prešovskej ceste i na ceste v smere z Košíc do Šace.
„Zmena dopravného značenia v zmysle projektu schváleného všetkými kompetentnými orgánmi, sa už začala. Vzhľadom k tomu, že ide o rozsiahly projekt a týka sa všetkých druhov dopravného značenia, bude prebiehať po jednotlivých úsekoch do konca septembra,“ potvrdila nám postrehy vodičov hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Po zmene klasifikácie platí, že najvyššia povolená rýchlosť na spomínaných cestách je v obci 50 a mimo obce 90 kilometrov za hodinu, ak nie je dopravným značení určené inak. Podľa reakcií vodičov na sociálnych stránkach sa však doprava na týchto úsekoch na území mesta príliš nespomalí oproti stavu z minulosti. Ako nám v minulosti povedal hlavný radca odboru cestnej dopravy Okresného úradu Košice Ján Halapi, päťdesiatka bude len v nevyhnutných prípadoch, na väčšine pripustia vyššiu rýchlosť, ktorá bude vyznačená značkami.
[ad][/ad]
Odporúčané články
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.