Na električkových tratiach pracuje 300 ľudí každý deň!
Prioritou mesta v súvislosti s modernizáciou električkových tratí je čo najskoršie sprístupnenie cestných komunikácií pre košických motoristov.
Skonštatoval to po štvrtkovom (6.4.) kontrolnom dni viceprimátor Košíc Martin Petruško. Spolu s riaditeľom magistrátu mesta Pavlom Lazúrom sa zaujímali o to, ako pokročili práce na momentálne najdôležitejších úsekoch stavby.
So Štefanom Bálintom, riaditeľom košického závodu spoločnosti Eurovia SK, ktorá je zhotoviteľom diela, prešli postupne od obratiska Botanická záhrada, cez Ulicu Boženy Němcovej a tamojšiu križovatku, až po koniec Zimnej ulice. Nevynechali ani jeden z najexponovanejších košických dopravných uzlov – križovatku VSS.
Bálint informoval, že nielen na obratisku, ale aj v uvedených uliciach sú už vo fáze, kedy tam môžu všetky ďalšie práce realizovať bez akýchkoľvek problémov. Za absolútnu prioritu však považuje taký postup prác na jednotlivých bodoch stavby, aby v čo najkratšom možnom čase mohli sprístupniť v tom–ktorom úseku časť cestnej komunikácie pre individuálnu automobilovú dopravu.
“To je pre nás všetkých veľmi dôležitá informácia, lebo v harmonograme sú vlastne dva hlavné míľniky. Jedným z nich je, samozrejme, kompletné spustenie električkovej dopravy na modernizovaných tratiach, avšak ešte predtým je tu ten prvý, a síce snaha o čo najskoršie sprístupnenie cestných komunikácií pre košických motoristov,” uviedol Petruško.
Na stavbe MET je podľa jeho slov v súčasnosti také vysoké tempo, že nie každý ho dokáže zvládnuť. “Presvedčil sa o tom aj jeden z dodávateľov prác, ktorý sa musel z uvedeného dôvodu rozlúčiť so stavbou. Eurovia SK však okamžite zabezpečila náhradu. Počet ľudí, ktorí v súčasnosti pracujú na modernizácii košických električkových tratí, stúpol až na takmer 300 denne,” priblížil Petruško.
V súvislosti s čiastočne uzavretou križovatkou ulíc Boženy Němcovej, Zimnej a Letnej, Bálint uviedol, že problém s vodou, na ktorý natrafili po odkrytí potrubia, tam už vyriešili.
“Celkovo budeme mať vodu urobenú do konca tohto týždňa a môžeme sa teda už pustiť nielen do riešenia kábelovodu, ale začať aj s prácami ohľadom samotnej konštrukcie električkovej trate. Čo sa týka dopravných obmedzení na stavbe, tie síce sú, ale odteraz už budú stále menšie a menšie,” zdôraznil.
Stavbári sa podľa jeho slov snažia dokončovať jednotlivé stavebné celky tak, aby vždy keď musia niektorú časť stavby MET uzavrieť, ďalšiu, už zrekonštruovanú, mohli pre motoristickú verejnosť opäť otvoriť. Ak aj nie úplne, tak aspoň čiastočne.
(TASR)
Odporúčané články
Premiér Robert Fico sa vo štvrtok 4. decembra v parlamente vyjadril k odškodneniu pozostalých po tragickom požiari v Mašličkove. Vyhlásil, že na pomoc nevidí dôvod, pričom úmrtie dvoch detí porovnal so zraneniami cestujúcich po vlakových nešťastiach v dôsledku zlyhania ľudského faktora. Salezián Peter Veselský, ktorý roky pracuje s Rómami na Luníku IX, to vníma ako zbytočnú paušalizáciu a poukazuje na nutnosť posudzovania jednotlivých prípadov osobitne.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.