Na Moldavskej a Štúrovej sa znovu objavila električka
AKTUALIZOVANÉ
Po vyše štyroch mesiacoch sa dnes objavila prvá električka na Moldavskej a Štúrovej ulici. Zatiaľ však išlo len o skúšobnú jazdu – stavbári testovali všetky súčasti zmodernizovanej trate.
Záťažová skúška sa začala o jednej popoludní. Električka s niekoľkými cestujúcimi a najmä s vrecami naplnenými pieskom, ktoré simulovali váhu plne obsadeného vozidla, vyštartovala z vozovne na Bardejovskej ulici. Urobila okruh po celej kruhovej križovatke a pokračovala dolu popri Steel aréne ku križovatke pri budove súdov, kde sa modernizovaný úsek končí.
[ad][/ad]Skúška na jedničku
Počas časti skúšobnej jazdy si cestovanie po vynovenej trati vyskúšal viceprimátor Martin Petruško. „Mal som z toho naozaj dobrý pocit. Na väčšine úsekov som sa vôbec nedržal a nespadol som, cesta bola veľmi príjemná,“ opísal svoj dojem z jazdy.
Podľa slov riaditeľa košického závodu zhotoviteľskej spoločnosti Eurovia SK Štefana Bálinta pri skúšobnej jazde veľmi presnými prístrojmi zmerajú všetky aspekty jazdy, zaznamenajú všetky prípadné nerovnosti koľajníc, aby ich ešte stihli opraviť.
Ako nás po skončení dnešnej skúšobnej jazdy po poslednom zmodernizovanom úseku Š. Bálint informoval, dopadla na výbornú. Niektoré výsledky však budú známe do konca týždňa.
Štvrť miliardy eur do košickej MHD
Ako zdôraznil viceprimátor, do modernizácie električkových tratí a nákupu prostriedkov MHD sa v posledných rokoch preinvestovalo v Košiciach viac ako 250 miliónov eur.
„Ešte nám ostali viaceré úseky, ktoré nie sú rekonštruované. Momentálne pripravujeme projektovú dokumentáciu na ďalšiu časť modernizácie, ktorá by zahŕňala práve tieto úseky. Ide o trate na Sídlisku Nad jazerom od mosta VSS, ďalej do Barce a po Alejovej ulici. Znova máme možnosť čerpať peniaze z Európskej únie a robíme všetko pre to, aby sme v ďalšom programovom období mohli využiť ponúkanú možnosť,“ pripomenul M. Petruško.
[ad2][/ad2]Zmena organizácie dopravy
Zhotoviteľská firma by mala 31. augusta odovzdať zmodernizovaný úsek v takom stave, aby bol ihneď prejazdný pre automobily a autobusy MHD. Hneď potom začne kolaudačný proces. Eurovia SK si už teraz pripravuje potrebnú dokumentáciu. Vedenie mesta aj zhotoviteľ veria, že električková doprava bude spustená skôr ako v októbri.
Na kruhovej križovatke dôjde k zmene organizácie dopravy. Tam, kde bude električková trať pretínať cestu, bude mať električka prednosť. Na všetkých takýchto miestach budú semafory, na ktorých bude stabilne blikať oranžová a keď sa priblíži električka, pre autá naskočí červená. Električka bude mať preferenciu. „To bol jeden z dôvodov rekonštrukcie. Usilujeme sa o to, aby bola električková doprava nosnou v Košiciach. To znamená, aby sa človek dostal z bodu A do bodu B skôr električkou ako autom,“ hovorí M. Petruško.
Na koniec modernizácie túžobne čakajú aj v Dopravnom podniku mesta Košice. „Okrem toho, že je vždy dobré môcť optimálne využívať všetky druhy dopravy, sa nám skončí zvýšený nápor na vodičov autobusov, ktorých pre výluky električiek a vysoký počet náhradných autobusových spojov potrebujeme viac. Vodiči električiek, z ktorých viacerí sa prekvalifikovali aj na autobusy, sa budú môcť vrátiť späť,“ povedal nám generálny riaditeľ DPMK Richard Majza. Ako však s úsmevom podotkol, niektorí z nich chcú na autobusoch ostať aj naďalej. Väčšina však počas výluky električkovej dopravy pomáhala v rámci podniku s inými druhmi prác.
foto: Veronika Janušková
[article slug=”budete-si-pretierat-oci-stlpy-osadene-uprostred-chodnika-na-sturovej-ulici”][/article]Čítajte aj:
- Eurovia SK hlási, že zmluvný termín dodrží
- Modernizácia električkových tratí má byť ukončená do konca augusta
- Rekonštrukcia električkových tratí pokračuje na Juhu a Nad jazerom
[ad3][/ad3]
Odporúčané články
Jedna z kľúčových dopravných tepien v Košiciach, Jantárová ulica, získala po mesiacoch prác nový vzhľad.
Mladá žena v Trebišove pripravila seniora o dôchodok. Ako uviedla hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Košiciach Lenka Ivanová, 69-ročný František sa v piatok 8. novembra na autobusovej stanici v Trebišove stretol s mužom a ženou, ktorých poznal. U tejto dvojice už viackrát prespal, vzhľadom na svoju životnú situáciu. V ten deň plánoval ísť po dôchodok a dvojica mu navrhla, že mu zabezpečia taxík.
Pavol Slota, predseda národnej strany DOMOV, spolu s novinárkou Michalou Gánovskou navštívili vojnou postihnuté oblasti Donbasu, aby priniesli autentický pohľad na život v tejto konfliktne zóne. Ich cesta do Donecka, Avdejevky, Mariupolu a ďalších miest sa stala základom dokumentu Voľba národa – svedectvo z Donbasu.