Na nebezpečnej zastávke ide o život
Na zastávke na Južnej triede pod mostom VSS chýba zábradlie, ktoré by oddeľovalo čakajúcich od áut jazdiacich po ceste. Jednoducho tam, nevedno prečo, nie je. A akoby toho bolo ešte málo, na viacerých miestach sú rozbité aj obrubníky na okrajoch nástupného ostrovčeka.
“Je to naozaj nebezpečné, lebo autá tu jazdia rýchlo a nič nebráni pádu človeka pod kolesá. Stačí, aby niekto nešťastne stúpil na rozbitý okraj, pošmykol sa a nešťastie je hotové,” povedali nám viacerí cestujúci, ktorí zvyknú jazdiť električkou číslo 4 do Barce.
Zábradlie je na električkových zastávkach v Košiciach bezpečnostným štandardom, býva na každej zastávke, ktorá je ostrovčekom na trati medzi dvoma cestami.
Na nebezpečnú zastávku a jej riešenie sme sa opýtali na Dopravnom podniku mesta Košice, ktorému všetky električkové zastávky v meste patria a ktorý by sa o ne mal starať.
“V rámci celkovej modernizácie koľajovej križovatky pod mostom VSS sa ráta aj s modernizáciou električkových zastávok. Tá však prebehne v rokoch 2016 až 2017. Dovtedy však zastávku opravíme. Predpokladaný termín je apríl až máj tohto roku,” odpovedala nám hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Vo veku 96 rokov zomrel priamy účastník Slovenského národného povstania Karol Kuna.
Slovensko môže vďaka svojej geografickej blízkosti a historickým väzbám, zohrávať kľúčovú úlohu v podpore Ukrajiny na ceste k obnoveniu krajiny a integrácii do Európskej únie. Prvé zasadnutie platformy Partnerstvo pre Ukrajinu má otvoriť dvere širšej spolupráci medzi slovenskými a ukrajinskými organizáciami a posilniť koordináciu aktivít na úrovni štátnych aj súkromných inštitúcií.
V Košiciach od 1. novembra začal platiť operačný plán zimnej údržby komunikácií, ktorý bude trvať až do konca marca 2025. Zabezpečuje ho spoločnosť KOSIT v spolupráci s Magistrátom mesta Košice. Zimná údržba pokrýva približne 700 kilometrov ciest a chodníkov a počíta s nasadením vyše 200 pracovníkov, vrátane vodičov, dispečerov a ďalších.