Na stanici neseparujú
Na košickej železničnej stanici majú zvláštne koše. Na prvý pohľad vyzerajú ako určené na separovanie, no keď chcete do nich vhodiť odpad, neviete, ktorý otvor použiť. Chýbajú piktogramy podľa druhu odpadu.
Košov sa na stanici nachádza niekoľko, no ani na jednom nenájdete rozlišovacie nálepky. Všimli sme si, že rozdelenie košov na tri časti je pre cestujúcich naozaj, hľadajú ten správny otvor pre svoj odpad. Podľa niektorých sú koše určené na separovanie, len sa nestihli patrične označiť. Iní si myslia, že rozdelenie na košoch má zabrániť vkladaniu nadrozmerného odpadu.
Vysvetlenie priniesla spoločnosť, ktorá má na starosti upratovacie práce v priestoroch stanice. „Smetné koše nie sú určené na separovanie, nakoľko železničná stanica v Košiciach si nevyžiadala zber separovaného odpadu. Tento typ košov sme vybrali skôr z estetických dôvodov, aby nebolo odpad vnútri až tak vidieť,“ vysvetľuje Martina Medveová z European Technics.
Monika Kacejová
Foto: mk
Odporúčané články
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Učinili tak na mimoriadnom rokovaní v piatok popoludní. Na základe schválenej dohody zaniknú všetky doterajšie vzájomné sporné i nesporné nároky medzi samosprávou a spoločnosťou, ktoré sa týkajú užívania priľahlého areálu pri Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE, predtým Mestská krytá plaváreň Košice).
Vláda Slovenskej republiky schválila s pripomienkou v stredu návrh na zmenu a doplnenie nariadenia č. 353/2025 Z. z., ktoré vykonáva zákon o adresnej energopomoci. Cieľom je aktualizovať spôsob výpočtu hodnoty energopoukážky, ktorý zodpovedá skutočným cenám a objemom tepla.
