Na tomto mieste môžu mať starší ľudia a mamičky s kočíkmi naozaj problém
Košičania si všímajú nedostatky nielen na rekonštruovanej električkovej trati. Ich pozornosti neuniknú ani čerstvo zmodernizované električkové uzly. Napríklad pred košickým amfiteátrom.

“Po rekonštrukcii električkových tratí na Festivalovom námestí ostali chodníky s obrubníkmi. Jeden nový je dokonca oveľa vyšší, ako bol pôvodný. Vôbec by som neočakávala, že po rekonštrukcii na európsky štandard sa nedostanete od jednej zastávky k druhej a na priľahlé chodníky bezbariérovo,” upozornila nás jedna z čitateliek.
K vynovenej zastávke pre smer na Terasu vedie bezbariérový prístup, tam však bezbariérovosť končí. Pri vstupe na priechody pre chodcov vedúce k zastávke na opačnej strane obratiska sú vysoké obrubníky. “Starší ľudia alebo kočíky tu budú mať naozaj problémy,” okomentovala skutočnosť staršia chodkyňa.
Na spomínanom vysokom obrubníku sme však našli aj červenú značku pri priechode pre chodcov. Či si takto stavbári označili miesto, ktoré musia opraviť, sme chceli vedieť od spoločnosti Eurovia, ktorá modernizáciu električkových uzlov realizovala. Zároveň sme sa opýtali, prečo zastávku postavili bez bezbariérových prvkov a kedy dôjde k náprave. Odpovede sme zatiaľ nedostali.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články

Od piatka 1. augusta dochádza k úpravám tarify MHD v Košiciach. Tie schválili na svojom júnovom rokovaní poslanci mestského zastupiteľstva v Košiciach. Hlavným dôvodom tohto kroku boli podľa povereného generálneho riaditeľa DPMK Romana Danka dopady konsolidačných opatrení štátu ako je zvýšenie DPH a novozavedená transakčnú daň. Tie z pohľadu DPMK znamenajú zvýšenie nákladov o 500 000 eur ročne. Došlo aj k nárastu prevádzkových nákladov na energie a mzdy o vyše 4,5 miliónov eur.

Včera krátko pred 7. hodinou ráno zasahovali košickí hasiči pri požiari dodávkového vozidla na parkovisku pred veľkoskladom potravín v mestskej časti Košice – Nad Jazerom.

Pre nepriaznivý technický stav mosta na Hlinkovej ulici v úseku nad železničnou traťou tam s okamžitou platnosťou dochádza k zmene organizácie dopravy. Premávka na moste sa z doterajších štyroch obmedzí na dva jazdné pruhy. Zároveň dôjde aj k zníženiu maximálnej povolenej rýchlosti na 30 km/hod.