Na tomto úseku hrozia cyklistom mastné pokuty
Nedomyslený sa zdá byť združený chodník pre chodcov a cyklistov na Južnej triede. Niekoľkokrát ho pretínajú cestné komunikácie, no ani na jednom z miest nie je vyznačený priechod pre cyklistov. Tí, aby sa vyhli pokute, musia z bicykla zosadnúť a v úseku ho potlačiť.
Jazda na bicykli po cyklochodníku na Južnej triede má od plynulej jazdy ďaleko. Na trase dlhej zhruba tri kilometre musí cyklista zosadnúť asi 20-krát. Na miestach, kde sa združený chodník pre chodcov a cyklistov kríži s cestnými komunikáciami, sú iba priechody pre chodcov.
Cyklistom hrozí pokuta
Ak niekto jazdu na dvoch kolesách cez priechod pre chodcov riskne, hrozí mu pokuta. „Za spáchaný priestupok sa ukladá sankcia do výšky 50 eur,“ informovala hovorkyňa krajského policajného zboru Jana Mésarová.
Riešenie sa zdá byť jednoduché, prejsť cez priechod pre chodcov pešo. „Ak cyklista zosadne z bicykla a tlačí ho, tak sa podľa zákona stáva v cestnej premávke chodcom,“ vysvetlila hovorkyňa. Cyklistom, ktorí nechcú porušiť zákon, nezostáva nič iné, iba na chodníku neustále zosadať a bicykel potlačiť.
Situácia sa zmení
Onedlho sa má situácia zmeniť. V súvislosti so zámerom magistrátu rozširovať cyklistické trasy na území mesta sa pracuje aj na opravách chodníka na Južnej triede. Tento zámer koordinuje a ďalej projekčne pripravuje Správa mestskej zelene v Košiciach.
Chodník prispôsobujú
Na spomínanom úseku sa v súčasnosti dokončujú úpravy spojené s debarierizáciou priechodov. Dlhé roky tam boli vysoké obrubníky, ktoré sa postupne menia na bezbariérové nájazdy na cyklochodníky.
„Okrem debarierizácie chodníka bude vykonaná i oprava jeho poškodených častí, a to v úseku od križovatky VSS po Námestie osloboditeľov. Súčasťou bude i vodorovné a zvislé značenie priechodov,“ uviedla hovorkyňa mesta Linda Šnajdárová.
Petra Pichaničová
Foto: Štefan Čaplovič
Odporúčané články
Záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, čo potvrdzujú aj dáta. K 29. októbru 2025 jazdilo po slovenských cestách už takmer 24 000 batériových elektromobilov (BEV). Spolu s tým sa rozširuje aj sieť verejného nabíjania, ktorá ku koncu septembra 2025 dosiahla 2 919 nabíjacích bodov. ZSE Drive výrazne prispieva k nárastu nabíjacích bodov ako aj k zmene kvality nabíjacej infraštruktúry – cielene buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom nad 150 kW. Jedným z ďalších strategických bodov v sieti ZSE Drive je aj novo otvorený nabíjací HUB v OC Optima Košice, ktorý prepája vysoký výkon s každodenným komfortom zákazníka.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Počas stredy 17. decembra bude na Kavečianskej ceste v Košiciach obnovená obojsmerná premávka. Z „esíčka“ tiež bude odstránená svetelná signalizácia. Na sociálnej sieti o tom informuje mesto Košice, ako objasnilo, súvisí to s prestávkou v stavebných prácach počas zimných mesiacov.